نصب مخزن اضطراری آب در بوستان لواسانی ، مقاومت در برابر زلزله 8ریشتری

به گزارش وبلاگ نخبگان، معاون فنی و مهندسی توسعه شرکت آب و فاضلاب منطقه5 شهر تهران که به شهروندان منطقه ها بخشی از 9، 10، 18، 21 را تحت پوشش دارد، از نصب مخزن اضطراری دوقلو جهت تامین آب در شرایط اضطرای و وقوع حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله در بوستان لواسانی منطقه18 اطلاع داد.

نصب مخزن اضطراری آب در بوستان لواسانی ، مقاومت در برابر زلزله 8ریشتری

وبلاگ نخبگان - مریم قاسمی : تجربه اتفاقات و حوادث غیرمترقبه در ایران و دنیا نشان داده که پس از وقوع چنین حوادثی، تامین آب سالم و بهداشتی برای شهروندان و آسیب دیدگان در کنار سایر اقدامات امدادی، نقش ویژه ای در کنترل و مدیریت بحران دارد. از همین روست که مدیران آبفای تهران بر اساس تفکر مدیریت پیشگیرانه و به منظور آمادگی لازم و موثر در مواقع بحرانی، اقداماتی را در دستور کار قرار داده که نمونه آن تعبیه و جانمایی مخازن بزرگ نگهداری آب شرب در محل های مناسب است که در دسترس شهروندان قرار گیرد.

هادی فهیمیمعاون فنی و مهندسی توسعه شرکت آب و فاضلاب منطقه5 شهر تهران با اعلام این خبر گفت: مخزن دوقلو به ظرفیت 200 مترمکعب در خیابان پژاند بوستان شهید لواسانی منطقه 18 نصب شده و با نصب این مخزن امکان تامین آب شرب 20 هزار نفر جمعیت این منطقه18 تا شعاع دو کیلومتری به مقدار روزانه سه لیتر به ازای هر نفر در مواقع بروز حوادث طبیعی نظیر زلزله فراهم می گردد.

وی با اشاره به مقاومت این مخزن در مقابل زمین لرزه 8 ریشتری، اضافه کرد:هر یک از مخازن یادشده دارای 23 تن وزن، 14/6 متر طول و سه متر قطر است.

لازم به ذکر است تا کنون بسیاری از منطقه ها تهران با توجه به جمعیت آن منطقه مجهز به این مخازن آب شده اند. در محدوه خدمات رسانی آبفای منطقه 5 تهران تا کنون 32 مخزن آب تعبیه و جانمایی شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "نصب مخزن اضطراری آب در بوستان لواسانی ، مقاومت در برابر زلزله 8ریشتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب مخزن اضطراری آب در بوستان لواسانی ، مقاومت در برابر زلزله 8ریشتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید