نخستین جزیره انرژی دنیا برای انتقال برق به اروپا احداث می گردد

به گزارش وبلاگ نخبگان به نقل از آف شور، کنسرسیوم بلژیکی TM EDISON از جمله شرکت های DEME و Jan De Nule مناقصه ای برای ساخت بزرگترین جزیره انرژی دنیا را برنده شدند.

نخستین جزیره انرژی دنیا برای انتقال برق به اروپا احداث می گردد

ساخت زیربنای جزیره پرنسس الیزابت در اوایل 2024 میلادی شروع شده و 2.5 سال طول می کشد. پس از آن زیرساخت ولتاژ بالای مذکور می تواند فعالیت خود را شروع کند. این زیرساخت برای انتقال برق از منطقه انرژی بادی ساحلی آینده بلژیک به خشکی ضروری است.

بعلاوه این جزیره نخستین بلوک سازنده یک شبکه توزیع برق ساحلی یکپارچه اروپا است که مراکز و کشورهای مختلف را بهم متصل می نماید. به عنوان مثال بلژیک تصمیم دارد اتصالات مشترکی با انگلیس و دانمارک بسازد. این امر سبب می گردد کشور مذکور به انبوهی از انرژی تجدیدپذیر دسترسی داشته باشد که اتکای صنایع به سوخت های فسیلی را در کوتاه مدت کاهش می دهد.

شرکت الیا که اپراتور سیستم است طرح اولیه خود در این زمینه ارائه نموده است. مناقصه مربوط به این جزیره در ژانویه 2022 میلادی شروع شد و الیا پیشنهاداتی از چند شرکت بلژیکی و خارجی دیگر دریافت کرد.

جزیره انرژی از صندوق بهبود از کووید اتحادیه اروپا بودجه دریافت نموده است. دولت بلژیک تصمیم گرفته حدود 100 میلیون یورو بودجه به این پروژه اختصاص دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نخستین جزیره انرژی دنیا برای انتقال برق به اروپا احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین جزیره انرژی دنیا برای انتقال برق به اروپا احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید