میل به مهاجرت، به نیروی کارساده هم کشیده شده!

به گزارش وبلاگ نخبگان، اطلاعات نوشت: اینک، اما نیروی کار ساده و با مهارت میانه نیز علاقه مند به مهاجرت است. تفاوت معنادار هزینه ـ عایدی در کشور با بسیاری از کشور های پیشرفته عمده ترین دلیل علاقه مندی طبقات میانه اجتماعی ـ مالی مهاجرت به خارج از کشور است.

میل به مهاجرت، به نیروی کارساده هم کشیده شده!

طبق آمار رسمی بیش از 4 میلیون و 40 هزار ایرانی در خارج از کشور زندگی می نمایند. هر چند بعضی، این آمار را تا دو برابر آمار رسمی تخمین می زنند. مهاجرت های بزرگ در جهان معمولاً در پی فقر، جنگ، حوادث بزرگ طبیعی نظیر زلزله و … رخ می دهد، اما میل بزرگ مهاجرت در میان ایرانیان در شرایطی است که تقریباً هیچ یک از عوامل و شرایط فوق وجود ندارد یا فقر ناگهانی و یکباره رخ نداده، بلکه حاصل روندی چندین ساله است؛ بنابراین آنچه به طور اجمال، اما با اطمینان می توان به صورت قاعده ای کلی و کلان در نظر گرفت، دلیل اصلی میل شدید به مهاجرت ایرانیان به خاطر تفاوت شرایط مالی ـ اجتماعی موجود با شرایط مطلوب است.

این بدان معناست که از حوزه سیاسی که بگذریم، دولت ـ دولت ها ـ نتوانسته اند به مقدار شأن و احتیاج ایرانیانی که به جهان می آیند، شرایط مالی، اجتماعی و رفاهی مطلوب ایجاد نمایند، نتوانسته اند شغل بیافرینند، مسکن مطلوب، عایدی متناسب با هزینه، امکانات بهداشتی، درمانی، آموزشی، تفریحی مناسب و متناسب به احتیاج های امروز جامعه، امید به آینده و میل به وطن و میهن دوستی ایجاد نمایند.

این ناتوانی دولت ها در شکل و شمایل گریز جوانان از وطن نمود یافته است به گونه ای که به عقیده رصدخانه مهاجرت، تنها می توان روی 20 درصد نیروی کار ایرانیانی که متولد می شوند برای آینده حساب باز کرد.

چه کسی باید کاری کند؟

منبع: فرارو

به "میل به مهاجرت، به نیروی کارساده هم کشیده شده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میل به مهاجرت، به نیروی کارساده هم کشیده شده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید