لایروبی تالاب انزلی با 100 میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است

به گزارش وبلاگ نخبگان، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارشات بدست رسیده، لایروبی تالاب انزلی با 100 میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است.

لایروبی تالاب انزلی با 100 میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است

حسین یونسی اظهار کرد: با توجه به اینکه مجتمع بندری داخل شهر انزلی واقع شده، لذا همیشه بر این باور هستیم که شهروندان باید از این حضور منتفع شوند و کوشش داریم به مسئولیتهای اجتماعی خود در قبال شهروندان در راستای تعامل شهر و بندر عمل کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از این اقدامات، اهتمام به لایروبی تالاب انزلی است که با پیگیری های اجرا شده و مساعدت سازمان بنادر و دریانوردی، 100 میلیارد تومان اعتبار به این منظور اختصاص داده شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه این اقدامات در راستای احیای تالاب انزلی بعلاوه توسعه گردشگری دریایی انجام می گردد، تاکید نمود: از اول مرداد لایروبی تالاب شروع شده و با توجه به حجم وسیع کار باید کوشش کنیم حداکثر استفاده را از منابعی که در اختیار داریم، داشته باشیم.

یونسی با اشاره به اینکه قرارداد پیمانکار 18 ماهه است ولی طی مذاکرات صورت گرفته کوشش داریم که زودتر از موعد مقرر این پروژه تمام گردد، توضیح داد: لایروبی روگاهای اصلی به عنوان منابع تغذیه تالاب و بعلاوه مسیرهای اصلی گردشگری دریایی تالاب در اولویت هستند.

وی با بیان اینکه لایروبی حاشیه بلوار انزلی از جمله اقدامات در راستای حمایت از گردشگری دریایی بوده، تاکید نمود: به علت آنکه فعالیت تعاونی های قایقرانی در آن محدوده دچار اختلال و رکود شده بود، اقدام به لایروبی به طول 1030 متر و حجم بیش از 190 هزار متر مکعب کردیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با تاکید بر اینکه در راستای توسعه گردشگری دریایی استان برای لایروبی بلوار انزلی ورود کردیم در حالی که اصلا در مسیر کشتیرانی و وظایف این اداره کل نبود، اضافه کرد: این مسیر آنقدر خشک بود که سنبل آبی و گیاهان دیگر آنجا رشد نموده بودند.

یونسی با بیان اینکه در حین انجام کار دو لایروب خراب شد ولی دست از کار نکشیدیم، زیرا فعالیت و منبع عایدی قایقرانان کاملا تعطیل شده بود، گفت: خوشبختانه امروز مسافرینی که از بلوار انزلی بازدید نموده و می خواهند در تالاب انزلی گشت و گذار داشته باشند، از این اسکله ها می توانند استفاده نمایند.

وی با تاکید بر اینکه در بحث احیای تالاب بندر انزلی یکی از شاخص های بسیار مهم لایروبی است، ولی این مسئله به تنهایی جوابگو نیست، توضیح داد: در کنار لایروبی، آبخیزداری و پرداخت حقابه تالاب و بعلاوه جلوگیری از ورود فاضلاب ها به تالاب بسیار مهم است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه اقدامات خوبی انجام و جلوی ورود فاضلاب های بیمارستانی به تالاب گرفته شده، اضافه کرد: این اقدام باید ادامه داشته و دستگاه های ذی ربط در راستای جلوگیری از ورود فاضلاب های صنعتی و خانگی به تالاب بندر انزلی اقدام نمایند.

یونسی با اشاره به عوامل تاثیرگذار در شرایط کنونی تالاب انزلی تاکید نمود: کاهش تراز آب دریای خزر، عدم لایروبی، سرازیری فاضلاب ها به سمت تالاب، عدم انجام آبخیزداری و بعلاوه پرداخت نشدن حقابه تالاب در دامن زدن به شرایط بد آن دخیل است.

این اولین بار است که یک ارگان دولتی با این حجم از بودجه برای لایروبی تالاب بین المللی انزلی ورود نموده و بسیاری از شهروندان و حافظان محیط زیست کشور از این موضوع راضی هستند.

منبع: همگردی

به "لایروبی تالاب انزلی با 100 میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایروبی تالاب انزلی با 100 میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید