عجیب ترین تهدید آمریکا علیه ایران ، منشاء چالش های امنیتی ایران است!

به گزارش وبلاگ نخبگان، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که تمایل دولت این کشور برای بهبود روابط با عربستان سعودی، چگونه بدون این که سودی برای ایران در پی داشته باشد، ممکن خواهد بود، ادعاهایی را علیه ایران عنوان نمود.

عجیب ترین تهدید آمریکا علیه ایران ، منشاء چالش های امنیتی ایران است!

به گزارش وبلاگ نخبگان، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری که رونوشت آن در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده است، در پاسخ به این سوال که با توجه به تصمیم اخیر اوپک پلاس برای کاهش فراوریات نفت، تمایل دولت بایدن برای بهبود روابط با عربستان سعودی چگونه بدون این که نفعی برای ایران داشته باشد، امکان پذیر خواهد بود، با مطرح کردن ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه، گفت: ما منافعی در منطقه داریم به همین علت است که آمریکا در منطقه بوده است. چالش هایی امنیتی وجود دارد که بعضی از آن ها نشات گرفته از ایران است. مطمئنا، ما چشم از تهدیدی برنخواهیم داشت که ایران نه فقط برای منطقه، بلکه به نوعی برای فراتر از آن ایجاد می نماید.

پرایس در ادامه گفت: ما قصد نداریم هیچ گونه ابزار مهمی را که به آن احتیاج داریم تا اطمینان بیابیم ایران هیچ تهدیدی برای مردم آمریکا، منافع آمریکا و منافع گسترده ترمان در منطقه ایجاد نمی نماید، کنار گذاریم. این قطعا تغییر نخواهد کرد.

این اظهارات پرایس در حالی مطرح می گردد که جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، روز سه شنبه گفت که جو بایدن، رییس جمهور این کشور در حال ارزیابی مجدد مناسبات واشنگتن با ریاض در پی تصمیم اوپک پلاس مبنی بر کاهش فراوری نفت است.

منبع: همشهری آنلاین

به "عجیب ترین تهدید آمریکا علیه ایران ، منشاء چالش های امنیتی ایران است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین تهدید آمریکا علیه ایران ، منشاء چالش های امنیتی ایران است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید