حمل و نقل عمومی در سامارا، روسیه

به گزارش وبلاگ نخبگان، سامارا (Samara)، یکی از شهرهای روسیه است که برای گشت و گذار در آن می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس، اتوبوس برقی، تراموا و مترو بهره ببرید.

حمل و نقل عمومی در سامارا، روسیه

سامارا یکی از شهرهای روسیه است که میزبانی جام جهانی 2018 را نیز برعهده دارد. امکانات حمل و نقل عمومی در این شهر شامل اتوبوس، اتوبوس برقی، تراموا، مترو می گردد. در ادامه با ما همراه باشید تا با حمل و نقل عمومی سامارا بیشتر آشنا شوید و در طول سفرتان، اوقات به یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

فرودگاه

فرودگاه بین المللی کورومچ (Kurumoch International Airport)، در 35 کیلومتری شمال شهر قرار گرفته و حدود 40 دقیقه با خودرو با آن فاصله دارد. جهت اصلی فرودگاه تا ورزشگاه کاسموس آرنا (Cosmos Arena) به این ترتیب است: بزرگراه Volzhsky-Kurumoch، بزرگراه فدرال یورال 5-M، خروجی بزرگراه 5 -M سامارا، Moskovskoye Shosse، جاده آرنا و Dalnyaya.

کرایه تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر 800 تا 1000 روبل است. قطار Aeroexpress دو بار در طی روز از فرودگاه به ایستگاه راه آهن تردد می نماید. در واقع قطار ساعت 8:56 صبح و 3:40 عصر از راه آهن به مقصد فرودگاه و ساعت 1:03 و 6:30 شب از فرودگاه به سمت راه آهن حرکت می نماید. زمان این سفر هم یک ساعت و بیست دقیقه طول می کشد. این قطار 6 ایستگاه دارد و هزینه بلیت برای بزرگسالان معادل 150 روبل و برای بچه ها، 75 روبل تمام می گردد. بلیت در خود قطار به فروش می رسد و فقط پول نقد قابل قبول است.

یک قطار شاتل از ترمینال ورودی فرودگاه، مسافران را به پلتفرم Aeroexpress و بالعکس (از ایستگاه قطار تا ترمینال خروجی فرودگاه) جابه جا می نماید. ایستگاه شاتل در مقابل ورودی سمت چپ واقع شده است.

اتوبوس شماره 78 و 652 و marshrutkas شماره 392 و 406 نیز مسافران را از فرودگاه به مرکز شهر جابه جا می نمایند. این اتوبوس ها در کل شهر حرکت نموده و در نهایت به ایستگاه قطار می رسند. البته Marshrutka شماره 392 به منطقه Kuibyshevskiy نیز می رود و به بخش حومه ای جنوب شهر می رسد. بلیت را می توان از راننده یا یاری راننده تهیه کرد که از 25 تا 60 روبل متغیر است که به جهت شما بستگی دارد.

مترو

سیستم مترو سامارا، یک خط با 10 ایستگاه است. این خط از غرب به شرق شهر تردد می نماید. Alabinskaya، نزدیک ترین ایستگاه مترو به ایستگاه راه آهن است که می توان به وسیله اتوبوس شماره 50، Marshrutka شماره 206 و تراموای 23 به این ایستگاه رسید. Armii 21y- Ploshchad Geroyev نزدیک ترین ایستگاه تراموا به ایستگاه مترو است که 200 متر با آن فاصله دارد. با این حال راحت ترین و سریع ترین راه، استفاده از ایستگاه متروی Moskovskaya است. با اتوبوس برقی 4 و 15، اتوبوس 22 و Marshrutka شماره 4 می توان به این ایستگاه مترو رسید.

در صورتی که در ایستگاه Kirovskaya پیاده شوید و 250 متر پیاده روی کنید، می توانید به ایستگاه قطار Pyatiletka بروید. یک بار سواری با مترو، 25 روبل هزینه دارد که امکان پرداخت آن به صورت نقدی، با کارت اعتباری یا کارت امنیت اجتماعی منطقه مسکونی سامارا وجود دارد.

اتوبوس، اتوبوس برقی، تراموا

24 جهت تراموا، 15 جهت راه آهن و جهتهای متعدد اتوبوس در سامارا وجود دارد. کرایه هر یک از این وسایل نقلیه عمومی معادل 25 روبل برای هر بار سوار شدن است که باید به صورت نقدی یا کارت اعتباری به راننده یا یاری راننده باشد. خدمات اتوبوسرانی تمام سطح شهر و نزدیک ترین منطقه ها حومه را پوشش می دهد. خدمات تراموا شامل کل سامارا به جز دورترین منطقه ها شمالی و جنوبی شهر می گردد که به ترتیب عبارتند از Krasnoglinskiy و Kuibyshevskiy. اتوبوس های برقی را نیز می توان در هر نقطه از شهر به جز منطقه Krasnoglinskiy پیدا کرد.

در حال حاضر هیچ ایستگاه حمل و نقل عمومی در اطراف ورزشگاه سامارا آرناوجود ندارد، اما در دست ساخت است. نزدیک ترین ایستگاه ها به این محل به مقدار 20 دقیقه پیاده روی فاصله دارد. با آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 امکان دسترسی به این ورزشگاه با انواع وسایل نقلیه عمومی امکانپذیر است.

کارت مسافرتی یونیورسال

با اینکه می توان کرایه مترو، اتوبوس، تراموا و اتوبوس برقی را به صورت نقدی در سامارا پرداخت کرد، بسیاری از مسافران ترجیح می دهند که از کارت مسافرتی یونیورسال (UTC) استفاده نمایند که آسان تر و به صرفه تر است. قیمت این کارت، 100 روبل است و کرایه حمل و نقل عمومی با این کارت در هر سواری، 23 روبل می گردد که مقرون به صرفه تر است. برای خرید یا شارژ این کارت می توانید به دفاتر فروش بلیت، ادارات پست و دفاتر شرکت های کارت مسافرتی یونیورسال مراجعه کنید.

قطار برقی

مردم محلی از قطارهای برقی برای سفر به بخش های دوردست سامارا یا منطقه ها حومه استفاده می نمایند. ایستگاه راه آهن سامارا در جنوب شهر قدیمی تاریخی واقع شده و از ایستگاه های متروی Alabinskaya و Moskovskaya، سه کیلومتر فاصله دارد. برای جابه جایی سریع از این قطارها به مترو می توانید در ایستگاه قطار Pyatiletka پیاده شده و با دو دقیقه پیاده روی به ایستگاه متروی Kirovskaya برسید. کرایه قطار در داخل محدوده شهری از 20 تا 60 روبل است که مسافت شما بستگی دارد.

بلیت قطار را می توانید از دفاتر فروش بلیت یا ترمینال های سلف سرویس مستقر در ایستگاه های قطار تهیه کنید. البته امکان خرید آن ها از داخل خود قطار هم وجود دارد. برای مشاهده برنامه های قطار سامارا از اپلیکیشن Yandex.Elektrichki بهره ببرید.

رانندگی

ترافیک در سامارا بسیار روان است، به جز مرکز شهر که در کل روز با ترافیک سنگین روبه رو است. Moskovskoye Shosse و Ulitsa Novo-Sadovaya از مهم ترین شاهراه های عبوری شهر هستند که مرکز تاریخی شهر را به منطقه ها شمالی و منطقه ها سامارا آرنا متصل نموده و امکان دسترسی به بزرگراه فدرال یورال M-5را محقق می نمایند.

در هر نقطه از شهر می توانید آزادانه پارک کنید. البته پارک کردن در محل های مشخصی نظیر پیاده روها، فضای سبز و ایستگاه های حمل و نقل عمومی ممنوع است، چراکه ممکن است خودروی شما توقیف گردد. در این حالت با پلیس هدایت ترافیکی سامارا یا شماره 02 و 112 تماس بگیرید.

دوچرخه سواری

زیرساخت های دوچرخه سواری، سابقه طولانی در سامارا ندارد. علاوه بر پارکینگ شهری برای دوچرخه ها، یک لاین دوچرخه سواری نیز در شهر وجود دارد؛ با این حال شهرداری در صدد است تا دوچرخه سواری را به عنوان جایگزینی آسان برای حمل و نقل عمومی ترویج کند. بعضی نقاط بزرگ دوچرخه سواری در پارک ها و بلوارهای مرکز شهر قرار دارند که در محدوده ایستگاه متروی Alabinskaya، Prospekt Lenina و Ploshchad Pamyati هستند. مردم محلی بعلاوه برای دوچرخه سواری به باغ های گیاه شناسی و سایر پارک های شهر می فرایند. در مرکز شهر سامارا، چندین محل برای اجاره دوچرخه وجود دارد.

منبع: کجارو

به "حمل و نقل عمومی در سامارا، روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمل و نقل عمومی در سامارا، روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید