اپل یک آی مک نازک با پردازنده M1 و رنگ بندی متنوع و جذاب معرفی کرد

به گزارش وبلاگ نخبگان، اپل امشب در مراسم بهار خود از یک مدل کامپیوتر iMac بازطراحی شده و باریک تر، پردازنده اپل سیلیون M1 و کیس های رنگی و بسیار متنوع رونمایی کرد. اپل می گوید این آی مک از ابتدا برای استفاده M1 طراحی شده است.

اپل یک آی مک نازک با پردازنده M1 و رنگ بندی متنوع و جذاب معرفی کرد

آی مک جدید دارای نمایشگر 24 اینچی با رزولوشن 4.5K و حاشیه های بسیار باریک در بسیاری از بخش ها است. البته، در بخش پایینی این مانیتور هنوز یک حاشیه بزرگ دیده می شود که برای تعبیه برگ و تجهیزات مانیتور استفاده شده است.

بخش عقبی آی مک دیگر خمیده نیست و کاملا تخت شده است. اپل می گوید صدای این کامپیوتر بیش از 50 درصد کاهش پیدا کرده است و دارای فناوری True Tone برای تنظیم اتوماتیک عمق و اندازه رنگ تصاویر است.

اپل نوید کیفیت بهتر دوربین و میکروفون iMac جدید را می دهد. دوربین این آی مک وضوح تصویر 1080P داشته و از سنسور بزرگ تری برخوردار است تا در تماس های ویدئویی و ویدئوکنفرانس ها کیفیت بهتری برای کاربران بدهد.

آی مک جدید فقط 11.5 میلی متر ضخامت دارد ولی به خاطر استفاده از پردازنده پرقدرت M1 اپل، بسیار آرام تر و خنک تر از مدل پیشین است. در این مدل از دو فن خنک کننده بسیار کوچک استفاده شده است که جایگزین سیستم سرمایشی و خنک کننده نسبتا بزرگ مدل پیشین است.

یک کابل شارژ مغناطیسی جدید برای این کامپیوتر در نظر گرفته شده است که البته شباهت بسیار زیادی به کابل MagSafe قدیمی دارد. این کابل به بدنه پشتی آی مک وصل می شود. در پشت شاهد چهار درگاه USB-C هستیم که دو تای این درگاه ها از تاندربولت هم پشتیبانی می کنند. یک آداپتور اترنت را هم می توان به کابل شارژ وصل کرد.

مدل پایه این کامپیوتر دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت درایو SSD است. برای آی مک جدید هم یک صفحه کلید، ماوس و پد لمسی جدیدی عرضه شده است و آن هم در رنگ های متنوع. صفحه کلید دارای یک کلید Touch ID برای لاگین به سیستم بدون نیاز به وارد کردن رمزعبور سنتی است.

آی مک جدید با قیمت 1299 دلار آغاز می شود ولی در برخی رنگ ها و مدل ها قیمت تا 1499 دلار افزایش پیدا خواهد کرد. سفارش این کامپیوتر جدید اپل از 30 آوریل آغاز شده و در نیمه دوم ماه می به خریداران تحویل داده خواهد شد. در کل هفت گزینه رنگ بندی برای آی مک 2021 در نظر گرفته شده است.

منبع: یک پزشک

به "اپل یک آی مک نازک با پردازنده M1 و رنگ بندی متنوع و جذاب معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل یک آی مک نازک با پردازنده M1 و رنگ بندی متنوع و جذاب معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید