شروع فراوری آزمایشی بهمن فیدلیتی

به گزارش وبلاگ نخبگان، دو عامل بسیار مهمِ افزایش ارزش ارزهای خارجی در مقابل پول ملی ایران و ممنوعیت واردات خودرو تنوع محصولات در بازار وسایل نقلیه ایران را کاهش داده است. اکنون برای خریدار مدل صفر کیلومتر، در بازار داخلی تعداد گزینه های کمی وجود دارد.

شروع فراوری آزمایشی بهمن فیدلیتی

در آخرین ماه های سال 1399، شرکت های فعال در عرصه مونتاژ خودرو در پی مدل های چینی با قیمت مناسب و ظاهر مجذوب نماینده هستند تا بتوانند محصولی در کلاس قیمت 500 میلیون تا 1 میلیارد تومان عرضه نمایند.

آن طور که روابط عمومی گروه بهمن اعلام نموده است، فراوری آزمایشی کراس اوور فیدلیتی شروع شده و قرار است تا به زودی این خودرو به صورت رسمی وارد بازار گردد. فیدلیتی در واقع جتور X70 اس است. نکته جالب توجه این است که Jetour یکی از زیرمجموعه های کمپانی چری است که مدت زمان زیادی از تأسیس آن نمی گذرد.

جتور فعالیتش را در سال 2018 و به عنوان برند پریمیوم و زیرمجموعه لوکس ساز چری شروع نموده است. X70 نیز به صورت رسمی اولین محصول این شرکت بوده است. این خودرو بنا بر سیاست های سازندگان با نام فیدلیتی به معنای صداقت و وفاداری به بازار ایران وارد می گردد.

بیشتر بخوانید: فیدلیتی، شاسی بلند نو گروه بهمن به بازار می آید

چندی پیش مدیران ارشد گروه بهمن و شرکت بهمن موتور اعلام کردند که در سال 1400 سبد محصولات سواری خود را توسعه می دهند. در راستای همین برنامه، در امسال محصولاتی چون دیگنیتی پرایم و پرستیژ، فیدلیتی و یک سدان نو را مونتاژ خواهند کرد. در حال حاضر، کراس اوور فیدلیتی قرار است با داخلی سازی 30 درصدی به فراوری انبوه برسد؛ به عبارت ساده، این کراس اوور اولین خودرویی است که با داخلی سازی به نسبت زیادی در یکی از خودروسازان خصوصی حضور پیدا می نماید.

پیشرانه مورداستفاده در این خودرو از نوع 1.5 لیتری توربوشارژر است. این پیشرانه قادر است تا حداکثر 155 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 230 نیوتن متر گشتاور در فاصله دور موتور 1750 الی 4000 دور در دقیقه فراوری کند. برای سیستم انتقال قدرت از گیربکس اتوماتیک 6 سرعته دو کلاچ استفاده شده و انتقال قدرت نیز دیفرانسیل جلو است.

سیستم تعلیق در جلو از نوع مستقل مک فرسون و در عقب از نوع مستقل چند میله ای است. این خودرو با دو نوع رینگ آلومینیومی 20 اینچی و سایز لاستیک 225.45 همراه است. انتخاب نوع رینگ بر عهده مشتری است.

بیشتر بخوانید: قیمت گذاری بهمن دیگنیتی پرایم در بازار

این خودرو قرار است تا در دو نسخه 5 و 7 جایگاه به بازار بیاید. مشتریان می توانند بر اساس سلیقه و احتیاج خود تیپ موردنظرشان را انتخاب نمایند. بعلاوه رینگ های این خودرو که از نوع 20 اینچی است، در 2 طرح عرضه خواهد شد و خریداران این خودرو باتوجه به سلیقه شان رینگ فیدلیتی خود را انتخاب می نمایند.

توان پیشرانه این خودرو به وسیله جعبه دنده اتوماتیک دوکلاچه به چرخ های جلوی فیدلیتی می رسد. رادار خطی، رادار نقطه کور، درِ صندوق عقب برقی با حسگر حرکتی پا، سقف پانوراما، دوربین 360 درجه، شارژر بی سیم تلفن همراه، جایگاه های برقی جلو با گرمکن، تهویه اتوماتیک، جلو آمپر دیجیتال، ترمز پارک برقی، سامانه کنترل پایداری، تریم داخلی چرم، استارت دکمه ای و … ازجمله امکانات بهمن فیدلیتی است.

***

شما می توانید نوترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ نخبگان بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار

به "شروع فراوری آزمایشی بهمن فیدلیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فراوری آزمایشی بهمن فیدلیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید