کاربردها و مزایای قالب وافل

به گزارش وبلاگ نخبگان، قالب وافل معمولاً برای پروژه هایی استفاده می گردد که دارای مساحت وسیع بیش از 8 متر هستند یعنی ساختمان هایی مانند بیمارستان ها، مراکز خرید، پارکینگ های چند طبقه، اتاق های کنفرانس، تاسیسات صنعتی و … . دال های بتنی با طراحی وافل به راحتی بار خود و سایر بارهای دینامیکی را تحمل می نمایند. این قالب ها مهم ترین ابزار اجرای سقف وافل می باشد که از جنس پلاستیک بوده و ابعاد و شکل مشخصی دارند.

کاربردها و مزایای قالب وافل

کاربرد اصلی قالب وافل چیست؟ از این محصول برای حذف کردن بتن ناکارآمد در دال های بتنی استفاده می شود. ناکارآمد بخشی از دال بتنی بوده که تحت فشار و هیچ تنشی نباشد و از طرفی هیچ عضو کششی نیز در آن وجود نداشته باشد. با حذف این بخش اضافه خروجی سبک تر می شود. حال که کاربرد اصلی این قالب آشنا شدید می خواهیم شما را با انواع و ویژگی های آن آشنا کنیم.

انواع قالب وافل

اگر بخواهیم انواع قالب ها را از لحاظ عملکرد تقسیم بندی کنیم می توان گفت دو نوع قالب داریم:

قالب های یک طرفه

قالب وافل یک طرفه که برای ساخت سقف بتنی به طور موقت در اسکلت سقف تعبیه میشود و در خاتمه کار و پس از اتمام بتن ریزی از سقف خارج می شود. در سقف وافل یک طرفه فشار و انتقال بار در یک سمت و سو بوده و در واقع سیستم باربری این روش چیزی شبیه به سیستم سقفی تیرچه بلوک است. یعنی وافل یک طرفه همان تیرچه یک طرفه می باشد که به جای استفاده از یونولیت از قالب های غیرماندگار پلاستیکی استفاده می شود.

قالب های دوطرفه

قالب وافل دوطرفه همانطور که از نام آن پیداست در اجرای سقف وافل مشبک یا دو طرفه به کار می رود. بر عکس یک طرفه ها در اینجا انتقال بار در دو راستا انجام می شود. به عبارت دیگر بار زنده و مرده سقف به تمام تیرهای اطراف هر چشمه سقف انتقال می یابد. در سقف وافل دوطرفه از قالب های مکعبی شکل استفاده می شود که ابعاد دقیق و شکل مربعی آنها باعث بهینه شدن دال بتنی در پخش بار می شود.

نکته: سقف وافل یک طرفه در مقایسه با سقف وافل دوطرفه به علت مصرف میلگرد و بتن کمتر ، کم هزینه تر است اما عملکرد ضعیف تری نسبت به وافل دوطرفه دارد.

مزایای قالب وافل چیست؟

  • مشکل نبود کاور بتنی بر میلگردهای سر تیرچه به یاری این قالب ها رفع شده است.
  • اشکالات حین اجرا در روش تیرچه بلوک به علت ویبره نشدن بتن تیرچه ها با وجود بلوک پنهان می مانند. اما اگر از قالب وافل استفاده نمایید این مسئله هم رفع خواهد شد.
  • عدم استفاده از جوشکاری خاموت تیرچه با سنجاق که از دور خارج شده است.
  • در روش تیرچه بلوک، بهخاطر نداشتن دانه بندی درست مقاومت به شدت کاهش پیدا می کرد. که این مدل مشکل را رفع نموده است.
  • کاهش خطر حین اجرا در روش نو برخلاف روش استفاده از تیرچه بلوک که با نداشتن استقامت بلوک ها باعث افزایش خطرات احتمالی می شد.
  • نداشتن مشکل شکسته شدن فونوله که به خاطر چیدمان اشتباه تیرچه ها و ثابت کردن آن ها به وجود می آمد.
  • کیفیت مناسب در محیط های کارگاهی در استفاده از قالب ها

ارتفاع قالب وافل

در رابطه با ارتفاع قالب وافل این نکته را در نظر داشته باشید که برای انواع مختلف آن این میزان فرق می نماید. اما ما سعی نموده ایم تا آن ها را در میزان های استاندارد فراوری کنیم تا مناسب هر پروژه ای باشد. نکته مهم دیگر در طراحی سازه بار مرده ساختمان بوده که به صورت ثقلی به سقف، ستون ها، تیرها و پی سازه وارد می شود. از این رو قبل طراحی باید از مشخصات فنی و ابعاد قالب وافل اطلاعات جامع و کاملی کسب نماییم.

خرید قالب وافل دست دوم

آیا امکان استفاده از این قالب ها به صورت دست دوم وجود دارد؟ یکی از راه های مدیریت هزینه ها در پروژه های ساختمانی استفاده از قالب وافل به صورت دست دوم می باشد. توصیه می کنیم که اگر قصد انجام این کار را دارید حتما از یک جای مطمئن آن را خریداری نمایید. چرا که گاها برخی از افراد آن ها را بدون هیچ گارانتی و با قیمت پایین تر به فروش می رسانند که در طول پروژه برای شما مشکل ایجاد می نمایند.تست قالب وافل دست دوم در هنگام خرید از اقدامات ضروری می باشد.

خرید و فروش قالب وافل

اولین مرحله در خرید قالب وافل یک طرفه، محاسبه تعداد قالب بر اساس نقشه معماری می باشد. پس از آن نیز می توان به مراحل بعدی مانند پیش فاکتور و محاسبه دقیق میزان مورد احتیاج قالب ها با استفاده از نقشه های پلان پرداخت. نوین صنعت سازه اقدام به خرید و فروش این محصولات با شرایط ویژه نموده است.

فهرست قیمت قالب وافل

فهرست قیمت قالب وافل به چه صورت است؟ بدیهی است که اگر شما از قالب های دست دوم بهره ببرید برای شما خیلی ارزان تر خواهد بود. اما قالب های دست دوم برای ارتفاع های زیاد و میزان های بزرگ اصلا مناسب نیست. اما اگر محصولات خود را از نوین صنعت سازه بخرید می توانید مطمئن باشید که برترین کیفیت را با مناسب ترین قیمت خریداری نموده اید. می توانید با ما تماس بگیرید و قیمت دقیق تمامی محصولات را از کارشناسان بپرسید.

جمع بندی

نوین صنعت سازه فراوری نماینده قالب وافل در میزان های و انواع مختلف با برترین کیفیت می باشد. همانطور که گفته شد محصول مذکور فقط در یک نوع و یا در یک میزان ساخته نمی شوند و ممکن است برای هر پروژه به صورتی متفاوت استفاده شوند. پیمانکار سقف وافل در پیدا کردن شرکت و یا کارخانه مورد نظر باید دقت لازم و کافی را داشته باشد. بعلاوه پیمانکاران وظیفه دارند تا علاوه بر تامین قالب های وافل با کیفیت، برنامه ای برای هزینه هایی که از این بابت به هزینه های کل پروژه اضافه می شود، نیز باشند. این اطمینان را به شما می دهیم مجموعه ما برترین قیمت گذاری ها را انجام داده تا شما به راحتی بتوانید حتی در تعداد بالا خرید خود را انجام دهید.

منبع: اتاق

به "کاربردها و مزایای قالب وافل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربردها و مزایای قالب وافل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید