چشم انداز خیره کننده دریاچه نئور اردبیل

به گزارش وبلاگ نخبگان، بزرگترین دریاچه طبیعی اردبیل دریاچه نئور نام دارد که چشم اندازی خیره کننده داشته و یکی از بزرگترین دریاچه های آب شیرین ایران نیز به حساب می آید.

چشم انداز خیره کننده دریاچه نئور اردبیل

ویژگی های دریاچه نئور

این دریاچه زیبا در میان دره های کوهستان مغرو در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا واقع شده است. این منطقه به دلیل برخورداری از اکوسیستمی کم نظیر، تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست واقع شده است.

دریاچه نئور اردبیل در واقع دو بخش دارد که وسعت یکی از آن ها 180 هکتار و وسعت دیگری 40 هکتار می باشد؛ این دو دریاچه در فصل بهار به یکدیگر متصل می شوند و دریاچه ای با وسعت 200 هکتار به عمق حدود 10 متر ایجاد می نمایند. این منطقه از نظر زنبورداری، کشاورزی، دامداری و اکوجهانگردی بسیار مهم تلقی می گردد.

برای بهره مندی از آب این دریاچه در صنعت کشاورزی، سدی با نام قانلی دره در خروجیِ آن احداث شده است که قابل مشاهده می باشد. فاصله تالش تا دریاچه نئور نسبتا کم می باشد.

تفریحات و امکانات دریاچه نئور

گردشگران تور اردبیل می توانند در این مکان دل انگیز که هوایی مطلوب دارد به تفریحاتی همچون سافاری، ماهیگیری در دریاچه نئور، دوچرخه سواری، اسب سواری، آفرود، قایق سواری، پیک نیک، عکاسی، گشت و گذار در دل طبیعت و پیاده روی بپردازند و از فضای سرسبز اطراف لذت ببرند. پیاده روی در جهت ماشین رو دریاچه نئور به سوباتان هم بسیار لذتبخش است.

در این منطقه گیاهان دارویی متنوعی همچون بومادران، خاکشیر، بابونه، کنگر، پنج انگشت و غیره وجود دارد که مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. کوهنوردی در کوه های اطراف دریاچه نیز از تفریحات و ورزش های مهیجی است که هواداران خاص خود را دارد. دریاچه نئور در تابستان و بهار که بهترین زمان سفر به دریاچه نئور می باشد، منظره ای خیره نماینده دارد.

در اطراف این دریاچه عشایری مشغول زندگی هستند که تماشای نحوه زندگی آن ها بسیار جالب می باشد. همچنین در فصل زمستان نیز دریاچه نئور در اردبیل جذابیت های فراوانی دارد که سبب می گردد جهانگرد های زیادی برای انجام ورزش های زمستانی راهی این منطقه شوند.

آب این دریاچه 5 ماه در سال به طور کامل یخ می زند که قطر این یخ زدگی به حدود 80 سانتی متر می رسد؛ دمای هوای نئور در زمستان منفی 20 درجه سانتی گراد می باشد.

آدرس دریاچه نئور

اردبیل/ مرز شهرهای اردبیل و خلخال

منبع: گردشبان

به "چشم انداز خیره کننده دریاچه نئور اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم انداز خیره کننده دریاچه نئور اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید