پیش نمایش بازی الدن رینگ؛ پیکاری نفس گیر برای بازیابی حلقه

به گزارش وبلاگ نخبگان، سالی که گذشت، سالی بس سخت و دراز بود. سالی که بی الدن رینگ گذشت. پس از رونمایی از بازی در مراسم E3 2019، دیگر خبری از آن ندیدیم و نشنیدیم و فرام سافتور جهت سکوت رسانه ای کامل را پیش گرفت. البته برای مدتی مدید، می دانستیم که الدن رینگ درراه است اما آن را در عمل ندیده بودیم. در عمل ندیدن که بماند، هواداران حتی یک کانسپت آرت نو از بازی نو میازاکی دریافت نکردند. اما اکنون انتظارها به انتها رسیده است. شک دارم بتوانید این حقیقت را باور کنید چراکه برای خود من هم باورش سخت است.

پیش نمایش بازی الدن رینگ؛ پیکاری نفس گیر برای بازیابی حلقه

الدن رینگ باری دیگر از زیر پرده خفا خارج شد و این بار نه به وسیله اطلاعات درز شده یا اشاره های مرموز. در واقع ماه گذشته نه تنها تاریخ انتشار این اثر نو تعیین شد، بلکه به نظر می آید ارزش همه انتظارات را داشته است. دومین تریلر رسمی بازی هم پر از نکاتی بود که می تواند برای طرفداران بازی های سولز مجذوب نماینده باشد. در این مقاله با توجه به آنچه تا به امروز می دانیم و مشاهده نموده ایم به Elden Ring می پردازیم،

تریلر را بررسی نموده و تمامی مصاحبه های اجرا شده را اختیار شما خوانندگان عزیز می گذاریم. با ما همراه باشید. در ابتدا، شما را به مشاهده اولین تریلر گیم پلی بازی الدن رینگ دعوت می کنیم.

در این تریلر شاهد رویدادهای قابل توجهی هستیم پس بیایید دقیقه ای را صرف هضم کردن آن کنیم.

همان طور که انتظار می رفت، الدن رینگ در جشنواره بازی های تابستانی (بخش آغازین مراسم E3) به میزبانی جف کیلی خودی از خود نشان داد. در این تریلر سه دقیقه ای، فرام سافتور بخش هایی از گیم پلی را که ترسیم گر سبک آشنای بازی های سولز بودند به نمایش گذاشت. طراحی هنری این پروژه نو کاملاً از سولز الهام گرفته و بسیاری از المان های فرنچایز را می توان در تریلر رؤیت کرد و استراحت در کنار آتش، از پشت خنجر خوردن، باس های عظیم الجثه و… همگی در تریلر دیده می شوند.

تریلر رونمایی از بازی و توضیحات اولیه که در سال 2019 منتشر شد

مدیرعامل فرام سافتور و کارگردان بازی، هیدتاکا میازاکی، می گوید الدن رینگ جهان بازی مستعد کاوشگری است، اما دیان ای سری سولز در آن دست نخورده باقی خواهد ماند. جهان بازی و داستان آن، این بار کاملا ساخته دست فرام سافتور نیست زیرا خالق مجموعه کتاب های نغمه یخ و آتش یعنی جورج آر. آر مارتین هم در خلق آن همکاری نموده است.

تریلر رونمایی الدن رینگ با اینکه سؤال های بسیاری را پیش می آورد اما قطعا حال و هوای خاص خود را دارد. سخنان گوینده تریلر به خوبی آنچه باید از یک بازی فرام سافتور انتظار داشته باشید به اطلاعتان می رساند که معماها و عذاب های بی سرانجام در انتظارتان است: شک دارم حتی بتوانید تصور کنید. آنچه فرمانروایی آسمان ها را در دست داشت و به زندگی شکوهی تام اعطا کرد. الدن رینگ، در هم پاشید، به دست کسی یا چیزی. به من نگو که آن را نمی بینی. به آسمان نگاه کن و ببین که می سوزد.

نکات اصلی و مختصر درباره بازی الدن رینگ

  • جهان باز: الدن رینگ تجربه ای جهان باز خواهد بود که شش منطقه اصلی برای گشت وگذار در اختیار بازیکنان می گذارد.
  • بخش چند نفره: بخش چندنفره تا چهار نفر را پشتیبانی می نماید.
  • پی وی پی (بازیکن در برابر بازیکن): تا زمان نوشتن این مقاله هنوز تعیین نیست که آیا مکانیک تهاجم (Invasion) در بازی اضافه شده است یا خیر.
  • چه چیز نو دیگری دستگیرمان شد: در بازی می توانید روی اسب بپرید و بجنگید.

نبرد در الدن رینگ چگونه است؟

با توجه به اطلاعات منتشر شده و تریلر گیم پلی که از بازی در اختیار داریم، به نظر می رسد سیستم مبارزه شبیه بازی های فرنچایز سولز باشد که اتفاق چندان بدی نیست چرا که این یک فرمول اثبات شده است. مبارزه در الدن رینگ همچنان رنگ و بو و سبک خاص فرام سافتور را دارد که طرفداران این استودیو با آن به خوبی آشنا هستند. از این رو هرآنچه را که از یک بازی سولز انتظار دارید در این بازی می توانید بیابید؛ مانند باس های غول آسا که شما را با یک ضربه از میدان به درمی نمایند، جاخالی دادن هایی که رقم زننده مرگ و زندگی Hتان هستند، از پشت خنجر زدن، بلاک کردن حملات سهمگین دشمنان و ادای وردهای جادویی و… حتی انیمیشن های استفاده شده مشابه بازی های سولز هستند.

فرام سافتور درباره سیستم سلامت (جان) گفته که نوار سلامت در الدن رینگ تعبیه شده است اما از نظر ما تأثیر به نسبت کمتری بر روی بازیکن دارد و هدف اصلی آن است که به بازیکن احساس خفگی و محدودیت ندهد.

آنچه در بالا آمد جنبه های مشابه بازی های سولز و الدن رینگ هستند اما تفاوت های بارزی هم میان این دو اسم وجود دارد.

  • نبرد مخفی و سواره

در الدن رینگ قابلیت اسب سواری وجود دارد. ما چیز زیادی از این بخش ندیدیم اما به طورقطع می توانید به دشمنانی که به شما نزدیک می شوند در حالت سواره حمله کنید. سیستم مخفی کاری هم به بازی اضافه شده اما طبق اعلام فرام سافتور بخش قابل توجهی از آن را به خود اختصاص نداده است.

  • بازگشت احضارها اما این بار در ابعادی عظیم تر

یکی از تمرکزهای اصلی بازی بر روی سیستم احضار (summon) است. اگر با بازی های سولز آشنایی ندارید، در بخش های خاص به شما اجازه داده می شود که روح شخصیت های دوست را احضار کنید تا شما را در نبرد یاری نمایند. آن ها همواره در مکان های به خصوص قرار دارند، مثلا به هنگام نبرد با باس ها، اما سیستم احضار الدن رینگ به نظر بسیار وسیع تر از فرنچایز سولز باشد تا آزادی عمل بیشتری در اختیار بازیکن قرار دهد. میازاکی در مصاحبه با IGN توضیح داد بازیکنان می توانند موجوداتی را به اسم متحدان خود احضار نمایند که در حالت عادی دشمنانشان محسوب می شوند.

وی دراین باره گفت: احضار ارواح که طیف وسیعی دارد یک المان مجذوب نماینده مخفی در جهانی بازی است که بازیکنان می توانند آن را کشف و برای پیشروی بهتر در جهان بازی به کار بگیرند. احضارها گزینه های راهبُردی فراوانی را ارائه می دهند اما بازیکن شاید حس کند که احضار تنها یک نوع دشمن برای همراهی در نبردها برای او کافی و رضایت بخش است یا از ظاهر و طراحی یکی از این موجودات خوشش بیاید. پس به صورت خلاصه در این احضارها هم ارزش استراتژیک و هم ارزش شخصی برای بازیکنان وجود دارد.

  • آزادی بیشتر در مهارت سلاح ها

شما بعلاوه آزادی بیشتری در ساخت شخصیت خود خواهید داشت و در انتخاب سلاح های مورجهانزتان با محدودیت های کمتری روبه رو خواهید شد. میازاکی دراین باره گفت: قبلا، یک مهارت خاص تنها در یک سلاح دیده می شد اما در الدن رینگ بازیکنان این فرصت را دارند که آزادانه این مهارت ها را بین طیف گسترده ای از سلاح ها انتخاب و تعویض نمایند. فکر کنم در کل حدود صد مهارت در بازی وجود دارد.

آیا الدن رینگ یک بازی چند نفره است؟

بله. تأیید شده که بازی بخش چند نفره با قابلیت پشتیبانی از چهار بازیکن دارد. طبق دیده ها و شنیده ها، به نظر می رسد که شما دوستانتان را برای بخش چندنفره احضار می کنید و آن ها به صورت اشباح مشابه سری سولز در بازی ظاهر می شوند.

هنوز خبر قطعی از بازگشت تهاجم ها منتشر نشده است اما با توجه به شباهت های فراوان بازی الدن رینگ به سولز در سایر زمینه ها احتمال آنکه تهاجم ها را در فرمتی مشابه یا نو در این بازی ببینیم بالاست.

جهان الدن رینگ چه ابعادی دارد و چطور می توان در آن مسافرت کرد؟

در رونمایی اولیه از بازی، میازاکی جهان الدن رینگ را مستعد گشت وگذار خواند. او تأیید کرد بازی فرمت جهان باز دارد. با اینکه سری دارک سولز محدودیت چندانی بر روی تفحص بازیکن در جهان خود نمی گذارد، جهان الدن رینگ به طورکلی خیلی آزادی های بیشتری در اختیار طرف داران قرار می دهد.

با وجود جهان باز بودن، الدن رینگ یک اثر ساخته شده به وسیله فرام سافتور است. از این رو، نباید انتظار جهانی سرزنده، پرتکاپو و در جنب وجوش مانند ویچر 3 را داشت. در الدن رینگ رویکردی انزواگرایانه تر پیش گرفته شده است.

میازاکی در مصاحبه با IGN گفت: خلق سبک نوی در صنعت بازی ها برای ما چالش بسیار عظیمی است. اگر بخواهیم شهر و روستاهای سرزنده را هم به آن اضافه کنیم کمی فراتر از توانمان می رود. ما تصمیم گرفتیم یک نوع بازی جهان بازی بسازیم که بنیان آن را تمام چیزهایی که در آن تبحر داریم شکل می دهد.

در ادامه اطلاعات مهمی را که از پخش تریلر گیم پلی بازی در مراسم E3 2021 به دست آوردیم می توانید به طور مختصر مطالعه فرمایید.

  • شش منطقه اصلی تشکیل دهنده هسته جهان بازی هستند که هریک باس ها و سیاهچال های مختص به خود را دارند.
  • سیستم آب وهوا و زمان در جهان بازی وجود دارد.
  • بازی قابلیت سفر سریع (Fast Travel) دارد.
  • اسب شما از غیب ظاهر می شود و می تواند از صخره های با شیب تند بالا برود.
  • ناحیه استراحتی در بازی وجود دارد که با پیشروی در بازی قابل دسترسی است.

جهان الدن رینگ چه حال و هوایی دارد؟

جهان بازی سرزمین های مابینی نام دارد که به وسیله جورج آر. آر مارتین خلق شده است. میازاکی جهانی الدن رینگ را چنین توصیف نموده است: سرزمین های مابینی، به وسیله الدن رینگ (حلقه کهن) و اِردتری (درخت آرد) قرین رحمت قرارگرفته که سمبل وجودیت آن است. ازاین رو، برای مردم، عظیم و کوچک، در سرتاسر این سرزمین فرخندگی و برکت با خود به ارمغان آورده است. این سمبل در مردم در قالب نوری طلایی یا هاله ای طلایی خودنمایی می نماید که به خصوص در چشم هایشان قابل رؤیت است. این روشنایی یا درخشش سمبل تقدیس درخت آرد است. هرچند، باگذشت زمان، افرادی از راه رسیدند که این آمرزش را از دست دادند و نور از چشم هایشان رخت بر بست. این افراد به مکدر شدگان شناخته می شوند.

مکدر شدگان که می توان آنان را افرادی خدشه دار شده نامید، این برکت را از دست داده اند. این واقعه به مدت ها پیش از داستان بازی درگذشته ای دور بازمی شود. اجداد شخصیت هایی که در جهانی بازی حاضرند؛ همان هایی که به مکدر شدگان شناخته می شوند، از سرزمین های مابینی تبعید و به بیرون رانده شده اند. مدتی پس از تبعید آن ها، الدن رینگ در رویدادی تاریخی از هم فرومی پاشد. فروپاشی حلقه، بازگشت این رستگاری ازدست رفته را در پی دارد زیرا قطعات شکسته شده حلقه، مکدرشدگان را به سوی خود فرامی خواند؛ تبعیدشدگانی که زمانی از سرزمین های مابینی به بیرون رانده شده بودند. این نقطه عطف، آغاز نماینده داستان و گشتاور اصلی بازی است … این مکدرشدگانی که به سوی حلقه خوانده می شوند و به سرزمین های مابینی بازمی گردند.

آیا مرداب سمی در بازی وجود خواهد داشت؟

بله قطعا. ما انتظارش را داشتیم زیرا منطقه ها دهشتناک سمی را می توان یکی از برجسته ترین شاخصه های بازی های سولز فرام سافتور قلمداد کرد.

از همین سو، وب سایت رسمی الدن رینگ تأیید کرد که ما به گشت وگذار در چمنزارها، مرداب های حناق آور، کوهستان های پر و پیچ خم و قلعه های شوم خواهیم پرداخت. تنها حرفی که باقی می ماند این است که بی صبرانه منتظر خوردن داروهای سم زدای سرزمین های مابینی و گم شدن در مارپیچ های کوهستانی هستیم.

چهار نقل قول مهم از هیدتاکا میازاکی پیرامون بازی

این نقل قول ها که از مصاحبه IGN میازاکی گردآوری شده به شما یاری می نماید به درکی بهتر و جامع تر از بازی الدن رینگ دست پیدا کنید.

گزینه های نبرد و مکانیک های نقش آفرینی:

  • یکی از نقاط قوت این بازی، گزینه هایی است که در نبرد در اختیار شما قرار می گیرد. مثل می توانید به تنهایی به دشمن حمله کنید اما بعلاوه می توانید از سایر المان های در دسترس بهره برداری کنید. یکی از این قابلیت ها، احضار اشباح دشمنان از بین رفته و استفاده از آن ها در قالب متحدانتان در مبارزات است که آزادی عمل بیشتری در اختیارتان قرار خواهد داد.
  • راه های متعدد و مهارت های قابل دستیابی فراوانی در بازی در اختیار بازیکن قرار گرفته اند. بازیکنان می توانند این عناصر مختلف را با هم ترکیب نمایند و به استراتژی منحصربه فرد خودشان دست یابند یا حتی اگر تمایل دارند از شیوه های نبرد غیرمستقیم در مبارزات خود استفاده نمایند.
  • نوار سلامت در الدن رینگ وجود دارد اما تأثیر کمتری روی بازیکن دارد. ما می خواستیم محدودیت زیادی روی بازیکن نگذاریم.
  • درگذشته، یک مهارت خاص تنها متعلق به یک سلاح بود. اکنون شما می توانید مهارت ها را آزادانه بین طیف وسیعی از سلاح ها بهره ببرید. فکر کنم حدود صد مهارت در کل در بازی وجود دارند. واضحا شما می توانید مهارت های مختلف خود را با سلاح های گوناگون ترکیب کنید. شما توانایی آن را دارید که شخصیت خود را با سلاح ها و تجهیزاتی که دوست دارید مجهز کنید. یادگیری جادو هم یکی دیگر از راه های شخصی سازی شخصیتتان است. درنتیجه اگر تمامی این قابلیت ها را به کار ببرید بخش شخصی سازی غنا و تنوع خیلی بیشتری پیدا می نماید.

پیشرفت در بازی

  • با وسعت ابعاد بازی و نقشه گسترده آن ما شرایطی را برای بازیکنان فراهم نموده ایم که در آن می توانند در بازی پیشرفت نمایند و جوایز متعددی به دست بیاورند بدون آنکه نیازمند پیروی راستا خاصی باشند. در الدن رینگ هم عناصری مختص به اکشن و مبارزات و هم عناصری مختص به گشت وگذار در جهان پیدا می کنید که به شما اجازه می دهد سریع تر در بازی پیشرفت کنید. شما بعلاوه می توانید آیتم های مختلف را با استفاده از مواد اولیه لازم آن ها بسازید.
  • یکی از دلایل خلق این جهانی نو با ابعاد گسترده القای حس شادی و لذت از گشت وگذار برای بازیکنان است … این لذت را می توان به وسیله به دست آوردن سلاح ها و وردهای جادویی نو و توانایی هایی چون احضار انواع مختلف اشباح تجربه کرد. ما این المان ها را به بازی اضافه نموده ایم تا بازیکنان از کندوکاو در نقشه لذت ببرند و خودشان اسرار موجود این جهان نو را کشف نمایند. برخی از آیتم ها و مهارت ها در فروشگاه قابل خریداری است یا یادگیری آنها از شخصیت های غیر قابل بازی امکان پذیر خواهد بود اما بخش اعظم آنها در سرتاسر جهانی جهان باز منتظر کشف شدن هستند.

طراحی جهان

  • بازی شش منطقه عظیم اصلی دارد که این منطقه ها، قلمروهای تحت سیطره شخصیت های نیمه خدای داستان هستند. منطقه ها الدن رینگ به گونه ای قرار طراحی شده اند که می توان با ترتیب تعیینی به سراغ آنها رفت اما اجباری در پیروی از این ترتیب وجود ندارد. البته باید گفت که دسترسی به تمامی بخش های بازی از ابتدای آن میسر نیست اما از آنجایی که می خواهیم سطح آزادی خوبی برای پیشروی و گشت وگذار در سرزمین های مابینی به بازیکنان ارائه دهیم تا جای ممکن سعی نموده ایم انتخاب و چگونگی پیشروی در این نواحی را بر عهده خود آنها بگذاریم.
  • هر یک از این شش منطقه اصلی سیاهچال های منحصربه فردی دارد که به صورت یکپارچه به سرزمین های مابینی متصل شده است. این سیاهچال ها قلمروهای باس های اصلی بازی هستند. از اینجا، بازیکنان می توانند نه تنها سیاهچال های اصلی بلکه در طیف وسیعی از مقبره ها، قلعه ها و دژها به کاوش بپردازند.
  • منطقه استراحتی هم در بازی تعبیه شده که با پیشروی می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

طراحی دشمنان اصلی

  • یکی از مضامین اصلی باس های بازی، نیمه خدا بودن آن هاست. این خدایان قدرت خدشه دار شده قطعات الدن رینگ را پس از فروپاشی آن به ارث برده اند. ما می خواستیم این مخلوقات تنها موجودات و هیولاهایی دهشتناک به نظر نرسند بلکه عناصر قهرمانی و اساطیری هم در آن ها وجود داشته باشد. اساسا آن ها خدایان باستانی این جهانند … آن ها هر کدام به واهی جنون سقوط نموده و به نوبه خود به تباهی کشیده شده اند. پس با اینکه در ماهیتشان ردپای اساطیر وجود دارد، جنونی سرسام آور و فلاکتی عمیقا ریشه دوانده در شخصیت خود نشان می دهند.

جورج آر. آر مارتین وارد پروژه شد زیرا میازاکی از طرفداران پروپاقرص اوست

با اینکه ما هنوز از مقدار تأثیر جورج آر. آر مارتین بر روی این جهان نو اطلاع دقیقی نداریم اما این را می دانیم که میازاکی از هرآنچه که مارتین انجام داده شاد است. او خود را یکی از طرفداران آثار مارتین خطاب می نماید و شنیده شده که تعدادی از کتاب های مارتین را به کارکنان نو استودیو پیشنهاد نموده است.

میازاکی گفت: این همکاری در حقیقت وقتی به طور رسمی شکل گرفت که آقای مارتین مؤدبانه تأیید کرد چه مضامین، ایده ها و زوایای مرتبط به بازی مورد تأیید اوست. گاهی اوقات حتی برای خود من هم سخت است که هیجانم را کنترل کنم. از همین رو امیدواریم که طرفداران هم مشتاقانه چشم به راه جهانیی که خلق نموده ایم باشند.

جورج آر. آر مارتین افسانه جامع داستان را به رشته تحریر درآورده است

پس از اعلام خبر ساخت بازی الدن رینگ، میازاکی درباره ارتباط مارتین با پروژه سخن گفت. وقتی آن ها کار خود را آغاز کردند، میازاکی ایده کلی را برای مارتین توضیح داد و مضامین و سایر جوانب داستان را با این نویسنده بنام به اشتراک گذاشت.

میازاکی گفت: این موضوع به ما اجازه داد گفت وگوهای متعدد خلاقانه و آزاد بسیاری درباره بازی داشته باشیم. گفتگوهایی که مارتین بعدا از آن ها برای نوشتن افسانه جامع بازی استفاده کرد.

وی در ادامه گفت: این جهان نوپا، دربرگیرنده شخصیت هایی جالب و داستانی مجذوب نماینده به همراه عناصر چشمگیر جادویی و مرموز بود. نوشته های او، منبع شگفت انگیز محرکی برای من و عوامل سازنده بازی شد و این گونه شد که جهان الدن رینگ با استفاده از این افسانه محرک به جهان آمد. گاهی اوقات حتی برای خود من هم درپوش گذاشت روی هیجانم سخت است. از همین رو امیدواریم که طرفداران هم مشتاقانه چشم به راه جهانیی که خلق نموده ایم باشند.

پس از اعلام تاریخ عرضه بازی، مارتین گفت کار او روی الدن رینگ سال ها پیش در مراحل اولیه ساخت به اتمام رسیده است. مارتین در این باره گفت: ساده بخواهم بگویم سازندگان در پی جهانیی نو بودند که در آن داستان بازی را جای دهند، آن ها می خواستند جهان پیرامون داستان نقش مهمی در ترسیم عناصر فانتزی و علمی تخیلی داشته باشد. شما چندان توجهی به شخصیت ها ندارید و بیشتر پیگیر داستان هستید اما بستر داستان به مقدار سایر بخش ها از اهمیت برخوردار است. من برای سازندگان پیش زمینه ای با جزئیات ساختم و آن ها باقی کارها را از آنجا به بعد بر عهده گرفتند برای همین سال هاست که از آن ها بی خبرم. البته آنها به طور مرتب سراغم را می گرفتند و هیولاهایی که خلق نموده بودند یا آخرین جلوه های ویژه ای را که ساخته بودند به من نشان می دادند. اما فرایند ساخت بازی چندان سرعت بالایی نداشت و باتوجه به اینکه بالاخره در ماه ژانویه قرار است منتشر شود من هم مانند بقیه مشتاقم محصول نهایی را ببینم.

بازی الدن رینگ در چه تاریخی و روی چه پلتفرم هایی عرضه می شود؟

الدن رینگ در تاریخ آدینه یک بهمن هزار و چهارصد (بیست و یک ژانویه 2022) روی پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر عرضه می شود. بازی نسخه ای هم برای کنسول های نسل نو خواهد داشت. مدت ها بود که منتظر اعلام تاریخ رسمی عرضه بازی بودیم اما نمی دانستیم چه زمانی بالاخره این خبر را دریافت می کنیم. البته جای شکر دارد که هر نفرینی که جورج آر.آر مارتین را از به اتمام رساندن بادهای زمستانی (کتاب ششم بازی تاج وتخت) واداشته به الدن رینگ منتقل نشده است.

منبع: PC Gamer

منبع: دیجیکالا مگ

به "پیش نمایش بازی الدن رینگ؛ پیکاری نفس گیر برای بازیابی حلقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش نمایش بازی الدن رینگ؛ پیکاری نفس گیر برای بازیابی حلقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید