زیباترین موسیقی های جهان را اینجا بشنوید

به گزارش وبلاگ نخبگان، تابه حال به آهنگ های زیبا و فوق العاده گوش نواز موسیقی دان برجسته تاریخ اتریش، موتزارت افسانه ای گوش نموده اید؟ خبرنگارانن می خواهد در یکی از بزرگ ترین و مهم ترین فستیوال های موسیقی جهان شرکت کنید؟

زیباترین موسیقی های جهان را اینجا بشنوید

جشنواره هنری زالتسبورگ یکی از بزرگ ترین فستیوال های موسیقی اروپا در اتریش است که به وسیله بنیاد بین المللی موتزارت از سال 1920 تا به امروز برگزار می گردد. همراه مجله گردشگری وبلاگ نخبگان با این فستیوال زیبای اروپایی آشنا شوید.

موتزارت کیست؟

ولفانگ آمادئوس موتسارت یا به گفته بعضی موتزارت متولد 1756 میلادی در شهر سالزبورگ اتریش است که به واسطه ساخت قطعات موسیقی منحصربه فرد و زیبایی که می ساخته، به یکی از بزرگ ترین نوابغ موسیقی کلاسیک دنیا تبدیل شده است.

موتزارت در سن 7 سالگی اولین سمفونی، و در سن 12 سالگی اولین اپرای کامل خود را نوشت. در سن 5 سالگی در تمام اروپا او را به عنوان یک نابغه موسیقی نوظهور می شناختند و معروفیتش در سراسر دنیا پیچیده بود. این نابغه موسیقی افسانه ای حتی پیش از رسیدن به سن 12 سالگی نوازنده ای چیره دست در پیانو، ویلن، و ارگ بود. موتزارت در سال 1791 در شهر وین اتریش زندگی را بدرود گفت.

جشنواره هنری زالتسبورگ

سال ها پس از مرگ این نابغه موسیقی بنیادی در اروپا شکل گرفت که به بنیاد بین المللی موتزارت معروفیت یافت. این بنیاد در سال 1877 تصمیم به برگزاری جشنواره هایی برای یادبود و بزرگداشت موتزارت افسانه ای کرد که بعدها به یکی از باشکوه ترین و مهم ترین جشنواره های موسیقی دنیا تبدیل شد.

این جشنواره ها به صورت نامنظم برگزار می شدند و در سال 1910 میلادی به طور کامل لغو شدند. تا سرانجام جنگ دنیای بنیاد بین المللی موتزارت چند بار دیگر برای برگزاری این جشنواره ها کوشش کرد؛ اما نتیجه ای حاصل نشد. بالاخره در سال 1920 میلادی جشنواره هنری زالتسبورگ بر روی پله های کلیسای جامع شهر سالزبورگ پس از سال ها دوباره به اجرا عایدی.

نخستین اپرایی که در جشنواره هنری زالتسبورگ اجرا شد دون ژوان موتسارت بود که در 1922 میلادی با رهبری ریچارد استراوس بروی صحنه رفت.

جشنواره هنری زالتسبورگ یا فستیوال سالزبورگ که از نام زادگاه موتزارت گرفته شده، جشنواره ای است که هر تابستان از روز اول ژوئیه به مدت پنج هفته در کشور اتریش و در شهر سالزبورگ برگزار می گردد. هر سال بیش از 200 برنامه­ هنری با بیش از 250000 بیننده در مدت پنج تا شش هفته این جشنواره مهم هنری و موسیقی را جشن می گیرند و زیباترین کارهای نمایشی و موسیقی خود را به اجرا در می آورند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب آیا شهر زیر آب یوناگونی همان آتلانتیس گمشده است؟ را مطالعه کنید.منبع: پیام دلتا

به "زیباترین موسیقی های جهان را اینجا بشنوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین موسیقی های جهان را اینجا بشنوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید