رمز باریک وفاداری و شرطی کردن مشتری

به گزارش وبلاگ نخبگان، کلید موفقیت در بلندمدت برای کسب وکار ، مشتری ثابت و وفادار است. قانون پارتو به قانون 20 به 80 معروف است. ارزش مشتریان دائمی، 16برابر بیشتر از مشتریانی ا ست که فقط یک بار از محصول و خدمات کسب وکارتان استفاده می نمایند. مشتری وفادار برای تجارت، درآمدزایی و ارزش افزوده ایجاد می نماید.

رمز باریک وفاداری و شرطی کردن مشتری

5نکته خلاقانه برای داشتن مشتری وفادار

مشتری به خودی خود به مشتری وفادار و دائمی تبدیل نمی گردد. باید مسیری طی گردد. باید وفاداری و ارزشگذاری ببیند تا وفاداری کند. قواعد و قوانینی باید رعایت گردد تا مشتری احساس کند عضوی از خانواده برند یک کسب وکار است. راهکارهای خلاقانه و البته ساده ای برای توسعه دایره مشتریان وفادار وجود دارد که در اینجا بعضی را با هم مرور می کنیم.

1) حفظ حریم خصوصی مشتری

اگر قصد فراوری برنامه یا ابزار آنلاین برای برنامه وفاداری مشتری دارید، به حریم خصوصی مشتری توجه ویژه داشته باشید.

اپلیکیشن تیم هورتونز حریم خصوصی مشتری را زیر پا گذاشت زیرا داده های مکانی مشتریان را بدون اجازه آنها برای تبلیغ محصول و خدمات خود جمع آوری می کرد. پس در گام اول با مشتریان خود درباره نحوه جمع آوری و علت آن صحبت کنید.

2) تبلیغ در شبکه های اجتماعی

مشتری وفادار مکمل خوبی برای استراتژی بازاریابی شما ست. ارتباط با تأثیرگذارترین مشتریان تان در شبکه اجتماعی اهمیت بسزایی دارد زیرا آنها سفیران برندتان هستند.

اینفلوئنسرها فالوئرهای زیادی دارند پس به نوعی رجحانن سفیران برندتان به شمار می آیند. از آنها بخواهید در شبکه های اجتماعی شان محصولات و خدمات تان را معرفی نمایند. علاوه بر اینکه آنها مشتریان دائمی شما می شوند، می توانند فالوئرهای شان را ترغیب نمایند تا از محصولات و خدمات شما استفاده نمایند. اینگونه تعداد مشتریان افزایش می یابد و از میان شان چه بسا مشتریان وفادار هم پیدا کنید و زنجیره مشتریان وفادار به این ترتیب ادامه می یابد، چون اغلب فالوئرهای اینفلوئنسرها، خودشان مشتریان وفاداری برای آن شخص هستند.

3) ارائه تخفیف های مناسب

برای قدردانی از مشتریان با ارزش و وفادار خود تخفیف های ویژه قرار دهید. فکر نکنید با این کار هزینه از دست می دهید، بلکه این کار به منزله سرمایه گذاری در آینده و عایدی افزوده است. مارک کوبان، سرمایه گذار داروخانه آنلاین کاست پلاس است. این داروخانه برای تبلیغات مستقیم، هزینه ای نمی نماید اما کل محصولاتش تخفیف دارد.

4) ایجاد احساس خاص بودن برای مشتری

حتما می دانید که همه دوست دارند از آنها قدردانی گردد. با انجام کارهای کوچک به مشتریانتان احساس خاص بودن بدهید. مثلا تی شرت، ساک خرید یا ماگ با لوگوی کسب وکارتان برای شان سفارش دهید و ارسال کنید. از مشتری تقاضا کنید هدیه شما را در صفحه اجتماعی اش برای تبلیغ برندتان به اشتراک بگذارد.

5) تقاضای بازخورد از مشتری

از مشتریان تان درخواست کنید بعد از استفاده از محصول و خدمات برند شما نظرشان را بگویند. این کار حس خوشایند و ارزشمند بودن به آنها می دهد، زیرا به این فکر می نمایند که چقدر برای شما مهم هستند که نظرشان را جویا شده اید و نظرشان روی کسب وکارتان تاثیر چشمگیری دارد.

مشتریان وفادار، معدن طلای شما هستند. مشتریان وفادار ممکن است از روند ارائه خدمات یا محصول شما بازخوردهای خوبی ارائه دهند و شما را درباره تغییر یا فراوری محصول تازه هدایت نمایند. پس زمانی را برای جلب مشتریان فعال و خلاق صرف کنید. تعامل دوسویه مصداق جواهری ا ست که جایگزین ندارد.

آیا پاداش دادن به مشتری باعث وفاداری آنها می گردد؟

سال هاست که طرح ها و برنامه هایی در زمینه ایجاد وفاداری در مشتری که وجود دارند. آنها گاهی اوقات به عنوان یک مد زودگذر توصیف شده اند و چیزی است که در ازای وفاداری به شما چیزی نمی دهد. با این حال، بسیاری از شرکت ها هنوز از آنها به عنوان روشی ضروری برای حفظ مشتریان وفادار و جلب مشتریان تازه استفاده می نمایند. بنابراین، آیا پاداش به مشتری الزاما وفاداری مشتری را در پی دارد؟

  • نحوه عملکرد برنامه های ایجاد وفاداری چیست؟

برنامه های وفاداری روشی موثر جهت حفظ مشتریان برای خرید محصولات یا خدمات شما هستند. هدف طراحی آنها این است تا به افرادی که از محصولات استفاده می نمایند یا می خرند جوایز انحصاری و امتیاز مشتری ویژه نسبت به سایر مشتریان را بدهند.

نحوه اجرای این روش بین شرکت ها فرق دارد، اما یکی از رایج ترین جوایز وفاداری مشتری، خرید x و دریافت x رایگان است. اینها به ویژه در خصوص خدمات و خرید محصولاتی که به صورت زنجیره ای ارائه می شوند و بین مشتریان از محبوبیت خاصی برخوردارند، بسیار چشمگیر است، زیرا احتمال زیادی وجود دارد که مشتری بیش از یک خرید پشت سر هم انجام دهد.

برنامه های دیگر شامل کوپن ها یا دسترسی به محصولات قبل از عرضه رسمی آنها ست. امتیاز خاصی برای مشتریان ویژه است تا قبل از عرضه محصول با تخفیف های خوب آنها را بخرند.

  • مشتریان شما چه فکر می نمایند؟

نظرسنجی ها نشان داده اند که مشتریان در پی این هستند که شرکت ها راه های متفاوتی برای پاداش دادن به وفاداری مشتری خود ارائه دهند. این بدان معناست که هر شرکتی که بتواند خارج از چارچوب های رایج فکر کند نسبت به رقبای خود رجحان خواهد داشت.

بعلاوه می تواند ایده خوبی باشد که ببینید مشتریان وفادار شما چه پاداش هایی را منصفانه می دانند زیرا به شما یاری می نماید تا این مشتریان را حفظ و بعلاوه مشتریان تازهی را جذب کنید.

در حالی که مزایای وفاداری مدام متغیر است، اما باید بدانیم که خود برنامه ها همچنان محبوب هستند. اکنون بیش از 90درصد شرکت ها نوعی برنامه وفاداری دارند.

با چنین رقابتی، این مشتریان هستند که در جایگاه ایده آل و درستی برای انتخاب و دنبال کردن اینگونه برنامه ها قرار دارند. وظیفه شرکت، ارائه پیشنهادی منحصربه فرد و مجذوب کننده به مشتری است.

مطالب مرتبط

چطور با مشتری عصبانی و ناراضی برخورد کنیم

2 بهمن 1399

برای جلب مشتری از چه راهی وارد شویم؟

10 آذر 1399

  • آیا پاداش دادن به مشتری واقعا وفاداری ایجاد می نماید؟

شکی نیست که پاداش به مشتری، وفاداری مصرف نماینده را افزایش می دهد. با این حال، به این نکته باید توجه کنیم که در دنیای امروز، به علت انتخاب های زیاد این برنامه ها در اینترنت و افزایش خرید آنلاین وجود دارد، ممکن است وفاداری کمتر مشتری نسبت به قبل وجود داشته باشد.

مشتریان اکنون انتظار دارند که کسب وکارها نوعی برنامه وفاداری ارائه دهند، پس، نداشتن آن احتمالا بیشتر از داشتن یک برنامه به برند شما آسیب برساند. مدیریت برقراری تعادل بین برنامه های وفاداری و نتیجه نهایی، مهم است. چنین پاداش هایی به سود شرکت آسیب می زند و بنابراین باید با دقت مدیریت گردد.

استفاده از رسانه های اجتماعی، سهم بردن از پاداش ها و تعامل با مشتریان را برای شرکت ها آسان می نماید. این ارتباطات بهبود یافته تأثیر مثبتی بر وفاداری مشتری دارد.

بسیار مهم است به یاد داشته باشید که همه پست های رسانه های اجتماعی شما نباید در خصوص محصولات تان باشد. گپ زدن با مشتریان و پرسیدن سوال، حس بهتری از ارتباط را ایجاد می نماید. اگر بتوانید درباره اهداف مشترک خود نیز صحبت کنید، مشتریان نسبت به شما بیشتر وفادارترند.

  • اثربخشی وفاداری مشتری

برای افزایش دسترسی خود به بازار، شرکت ها احتیاج به جلب مشتریان تازه دارند. با این حال، شرکت ها بعلاوه باید بدانند که چگونه وفاداری را در پایگاه مشتری خود ایجاد نمایند تا کسب و کار خود را در فکر مشتریان تثبیت نمایند. توسعه وفاداری مشتری می تواند به بردن کسب و کار به مرحله بعدی و افزایش فروش یاری کند.

  • ایجاد مطلعی

کسب و کاری که مایل به تثبیت خود در یک بازار است باید مطلعی از برند را در بین مشتریان ایجاد کند. این می تواند با حضور آنلاین، بازاریابی هدفمند یا داستان سرایی باشد. کسب و کار باید از رجحانن استراتژی های بازاریابی استفاده کند که به مشتریان یاری می نماید تا از برند و پیشنهادات آن مطلع شوند.

  • تحقیق مشتری

شما می توانید با یاری به مشتری در تحقیقات خود در خصوص محصولات و خدمات، در میان رقبا متمایز شوید. طراحی یک وب سایت آموزنده و به روز رسانی آن با محتوای غنی می تواند به تأثیرگذاری بر بازدیدنمایندگان وب سایت یاری کند. از کانال های دیگر بهره ببرید تا اطلاعات را برای مشتریان در دسترس قرار دهید.

  • ویترین مزایا

مشتریان بیشتر زمانی که به محصول احتیاج دارند یا برای رضایت عاطفی از یک برند خرید می نمایند. بنابراین، مشتریان اغلب در پی محصولاتی هستند که رضایت آنها را جلب کند و ارزش ارائه دهد.

نشان دادن مزایا و منحصر به فرد بودن پیشنهادات شما می تواند به ایجاد اعتماد در مشتریان یاری کند. علاوه بر این، اعتماد باعث ایجاد وفاداری می گردد. بنابراین، برجسته کردن اینکه چگونه محصول شما می تواند به مشتریان یاری کند تا برند شما قابل اعتماد به نظر برسد و وفاداری مشتری را توسعه دهد.

  • ایجاد آشنایی

این مرحله شامل سه مرحله از مرحله تجربه مشتری - خرید، استفاده و تکرار است.

مشتریان به اولین تجربه خود با محصول اهمیت می دهند. آنها نظر خود را در خصوص محصول پس از استفاده اولیه شکل می دهند. تجربه آنها آشنایی با محصول را ایجاد می نماید، که تصمیم می گیرد آیا آنها به سطح بعدی حرکت نمایند یا خیر.

این مرحله بیشترین یاری را به تقویت وفاداری مشتری می نماید زیرا به مشتریان اطمینان می دهد که برند به طور مداوم انتظارات آنها را برآورده می نماید.

  • مرجع مشتری

مشتریانی که محصولات یا برند شما را به دیگران ارجاع می دهند، تعهد خود را نسبت به برند شما نشان می دهند. این نشان می دهد که مشتریان از پیشنهادات و برند شما به طور کلی راضی هستند و می خواهند دیگران نیز آن را تجربه نمایند. در این مرحله شما به مشتریان وفادار خود دست یافته اید.

  • نظرات پایانی

بنابراین، آیا پاداش های مشتری واقعاً وفاداری را ایجاد می نماید؟ به طور خلاصه باید گفت، بله! در حالی که بعضی شرکت ها ممکن است احساس نمایند که برنامه های وفاداری مفید نیستند، اسناد درستی در دست است که نشان می دهد این کار قطعا مفید و تاثیرگذار است و ارزش دارد که با نظرسنجی ها و رسانه های اجتماعی از مشتریان وفادار خود جویا شوید که درباره عملکردتان چه نظری دارند. این کار به شما ایده بهتری می دهد از آنچه آنها می خواهند و اینکه آیا می توانید آن را بدون ایجاد مشکل در حاشیه سودتان ارائه دهید.

منبع: مجله شنبه

به "رمز باریک وفاداری و شرطی کردن مشتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمز باریک وفاداری و شرطی کردن مشتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید