راهنمای کامل هزینه سفر به استانبول

به گزارش وبلاگ نخبگان، هزینه سفر به استانبول، به عوامل مختلفی بستگی دارد. بستگی دارد که شما بخواهید به چه روشی به سفر بروید، کدام ایرلاین را انتخاب کنید، در کدام هتل بمانید، در استانبول چه طور خرج کنید و… . به هر حال بهتر است پیش از سفر نسبت به شرایط و هزینه های مختلف اطلاعاتی داشته باشید تا در هر زمان، برترین تصمیم را بگیرید. لازم به ذکر است برای سفر به استانبول، علاوه بر سفر هوایی می توانید به سفر زمینی هم فکر کنید. اگرچه سفر زمینی به استانبول به علت موقعیت جغرافیایی اش، سختی ها و پیچیدگی های فراوانی دارد، اما بعضی افراد به خاطر هزینه کمتر نسبت به پرواز، این نوع سفر را ترجیح می دهند.

راهنمای کامل هزینه سفر به استانبول

واحد پول ترکیه

واحد پول ترکیه لیر است. در حال حاضر قیمت هر لیر ترکیه بین 2080 تا 2150 تومان است. بنابراین ما در محاسبات این مقاله، 2000 تومان را به عنوان نرخ لیر ترکیه در نظر می گیریم. شما برای خریدها و هزینه های تان در استانبول می توانید، از صرافی های تهران یا هر شهر دیگر به طور مستقیم لیر ترکیه را تهیه کنید. روش دیگر هم این است که دلار خریداری کنید و در مقصد دلار را با لیر معاوضه کنید. روش سوم هم این است که از هر 2 نوع ارز، یعنی دلار و لیر، به همراه داشته باشید و در صورت لزوم از هر یک بهره ببرید.

هزینه های پیش از سفر به استانبول

اگر پیش از این سفر خارجی نداشته اید و پاسپورت ندارید، پیش از هر کار برای گرفتن پاسپورت اقدام کنید. صدور پاسپورت هزینه های متفاوتی دارد که در نهایت به حدود 142 هزار تومان می رسد. اما اگر پاسپورت تان منقضی شده یا احتیاج به تعویض دارد هم، باید همین اندازه هزینه کنید.

هزینه دیگری که پیش از خروج از کشور باید در نظر بگیرید، عوارض خروج از کشور است. عوارض خروج از کشور برای اولین بار 220 هزار تومان است. اما اگر بار دوم تان باشد که از کشور خارج می شوید این هزینه 330 هزار تومان خواهد بود. از دفعه دوم به بعد، هزینه عوارض خروج از کشور به 440 هزار تومان می رسد.

هزینه بلیط هواپیما به استانبول

بلیط هواپیما استانبول از حدود 700 هزار تومان آغاز می گردد و به بیش از 3 میلیون تومان می رسد. قیمت 3 میلیون تومان مربوط به پروازهای خارجی از تهران به مقصد استانبول است. بنابراین قیمت بلیط هواپیما از تهران به استانبول رفت و برگشت، حداقل حدود 1 و نیم میلیون تا 2 میلیون تومان تمام خواهد شد.

یکی از روش های کاهش هزینه ها خرید بلیط چارتر استانبول است. قیمت بلیط چارتر استانبول در بیشتر موارد پایین تر از بلیط سیستمی است. همان 700 هزار تومان که به عنوان کف قیمت بلیط استانبول پیشتر از آن یاد شد، قیمت بلیط چارتر است. بنابراین اگر در پی بلیط مقرون به صرفه استانبول هستید، خرید بلیط چارتر می تواند راهکار مناسبی برای شما باشد. البته در مواقع پرسفر، قیمت بلیط چارتر چندان کمتر از بلیط سیستمی نیست. بنابراین پیش از خرید به این موضوع دقت و قیمت ها را با هم مقایسه کنید.

هزینه سفر زمینی به استانبول

اما روش دیگری هم برای سفر به استانبول وجود دارد و آن هم سفر زمینی است. برای سفر زمینی به استانبول، می توانید با خرید بلیط اتوبوس به استانبول بروید. قیمت بلیط زمینی استانبول (بلیط اتوبوس)، در حدود 160 هزار تومان است.

اما اگر تصمیم گرفته اید با ماشین شخصی به استانبول بروید، راهی طولانی در پیش دارید. مرز بازرگان برترین نقطه مرزی برای ورود به ترکیه است. شما از تبریز تا مرکز بازرگان حدود 300 کیلومتر راه در پیش دارید. شما در این جهت علاوه بر عوارض های متعددی که باید پس از مرز ترکیه پرداخت کنید، هزینه قابل توجهی نیز باید برای بنزین بپردازید. زیرا قیمت بنزین در ترکیه بسیار گران است. در ضمن برای رانندگی پس از مرز ایران، باید گواهینامه بین المللی داشته باشید. (دریافت گواهینامه بین المللی هم هزینه های خودش را دارد).

اگر قصد اقامت هم دارید، حتما برترین هتل های استانبول را بشناسید.

شیوه دیگر برای سفر زمینی به استانبول این است که از تهران تا مرز وان ترکیه بروید. پس از عبور از مرز، از وان تا آنکارا را با ون های مخصوص طی می کنید. و در نهایت از آنکارا تا استانبول را با قطار می روید. هزینه ای که ون ها برای هر نفر دریافت می نمایند حدود 50 هزار تومان (25 لیر) است. و بلیط قطار آنکارا تا استانبول بین 140 تا 200 هزار تومان (70 تا 100 لیر) است.

در کل اگر در پی سفر مقرون به صرفه به استانبول هستید، سفر زمینی با تمام دردسرهایش می تواند جوابگوی این احتیاج شما باشد.

هزینه رزرو هتل در استانبول

استانبول شهر بسیار بزرگی است. شما در این شهرگزینه های متفاوت و متعددی در انتخاب هتل دارید. اگرچه تعداد هتل ها زیاد است اما شما با معین کردن بودجه ای که برای رزرو هتل کنار گذاشته اید، انتخا ب های تان را محدود خواهید کرد. بنابراین کار رزرو هتل در استانبول برای شما راحت تر خواهد شد.

برای آگاهی از شرایط هزینه رزرو هتل در استانبول، این اطلاعات به شما یاری می نمایند: (آنچه در ادامه می آید میانه قیمت است)

  • هزینه رزرو یک اتاق دوتخته در یک هتل 2 ستاره در استانبول بین 300 هزار تومان تا 1 میلیون تومان است.
  • هزینه رزرو یک اتاق دوتخته در یک هتل 3 ستاره در استانبول بین 360 هزار تومان تا 2 و نیم میلیون تومان معین شده است.
  • هزینه رزرو یک اتاق دوتخته در یک هتل 4 ستاره در استانبول بین 400 هزار تومان تا 4 میلیون تومان تخمین زده می گردد.
  • هزینه رزرو یک اتاق دوتخته در یک هتل 5 ستاره در استانبول بین 500 هزار تومان تا 7 میلیون تومان خواهد بود.

در تمام موارد هتل های گران تری هم پیدا می شوند، اما در اینجا سعی نموده ایم میانهی از قیمت ها را اعلام کنیم.

از سوی دیگر، اگر می خواهید هتل مقرون به صرفه در استانبول بیابید یا هزینه رزرو هتل در استانبول کاهش پیدا کند، 2 راه دارید. نخست اینکه، سفرتان را به زمستان موکول کنید. قیمت هتل های استانبول در فصل زمستان مقرون به صرفه تر از ایام دیگر است. راه دوم هم این است که زودتر اقدام به رزرو هتل در استانبول کنید. عموما هر چه زودتر رزروتان را انجام دهید، هزینه تان کمتر خواهد شد.

هزینه خورد و خوراک در استانبول

استانبول پر است از رستوران ها و کافه های رنگارنگ. لذیذترین غذاها، خصوصا کباب ها را می توانید در استانبول نوش جان کنید. در انتخاب رستوران ها علاوه بر اینکه به قیمت ها توجه می کنید حواس تان به تمیزی و پاکیزگی شان هم باشد، به هر حال سلامتی گران بهاترین سرمایه است خصوصا در سفر!

از آنجایی که تعداد رستوران های استانبول زیاد است، می توانید رستوران های مقرون به صرفه قیمت متعددی در این شهر بیابید. قیمت هر وعده غذا در رستوران های مقرون به صرفه استانبول بین 30 تا 60 (15 تا 30 لیر) هزار تومان است. برای رستوران های زنجیره ای هم همین حدود می توانید هزینه کنید.

اما اگر کمی بیشتر هزینه کنید، می توانید به رستوران های میانه استانبول بروید. قیمت هر وعده غذا در این رستوران ها بین 60 تا 120 هزار تومان (30 تا 60 لیر) است.

در این سفر قصد خرید هم دارید؟ پس شناخت مراکز خرید استانبول و بازار بزرگ استانبول برای مقرون به صرفه ترین خرید پوشاک در استانبول مهم است.

رستوران های لوکس با فضای زیباتر و غذاهای لذیذتر، طبیعتاً هزینه بیشتری هم دارند. شاید دقیق نتوان گفت اما به طور حدودی باید برای هر وعده غذا در این رستوران ها بین 200 تا 800 هزار تومان (100 تا 400 لیر) هزینه کنید.

بنابراین می توان گفت هزینه یک وعده غذا در استانبول بین 30 تا 800 هزار تومان است. اگرچه این بازه قیمتی نسبتا وسیع است اما امکان انتخاب های متفاوتی را به وجود آورده است.

هزینه بازدید از اماکن گردشگری

یکی دیگر از هزینه هایی که در استانبول باید بپردازید، هزینه خرید بلیط برای بازدید از مکان های تاریخی و گردشگری است. قیمت بلیط امکان گردشگری مهم استانبول به این ترتیب هستند:

  • 1. کاخ توپکاپی: 120 و 130 هزار تومان (60 و 65 لیر)
  • 2. مسجد ایاصوفیه: 120 هزار تومان (60 لیر)
  • 3. کاخ دولمه باغچه: 120 و 80 هزار تومان (60 و 40 لیر)
  • 4. باسیلیکا سیترن: 40 هزار تومان (20 لیر)
  • 5. پارک آبی کلاب دلفین: 90 تا 140 هزار تومان (45 تا 70 لیر)
  • 6. پارک آبی آکوامارین: 90 تا 140 هزار تومان (45 تا 70 لیر)
  • 7. برج گالاتا: 70 هزار تومان (35 لیر)
  • 8. آکواریوم سی لایف استانبول: 114 هزار تومان (57 لیر)
  • 9. آکواریوم استانبول: 170 هزار تومان (85 لیر)
  • 10. حمام ترکی: بین 700 هزار تا 2 میلیون تومان

هزینه خرید و سوغات در استانبول

احتمالا یکی از اصلی ترین گزینه های خرید در استانبول، لباس هایی از برندهای ترکیه ای است. علاوه بر این انواع شیرینی های لذیذ و خوشمزه ترکی نظیر باقلوا و راحت الحلقوم، می تواند سوغاتی دلچسبی برای اقوام و دوستان باشد. حتی اگر نخواهید برای سوغات لباس بیاورید، بد نیست برای خودتان خرید کنید. به هر حال قیمت لباس های ترکیه ای در استانبول به اندازه چشمگیری مقرون به صرفه تر از تهران و سایر شهرهای کشور است.

مثلا شما با حدود 240 تا 250 هزار تومان (بین 120 تا 125 لیر) می توانید یک پیراهن زیبای زنانه از فروشگاه های استانبول خریداری کنید. یا قیمت یک جفت کفش ورزشی نایک کمتر از 600 هزار تومان (کمتر از 300 لیر) است.

ضمن اینکه اگر در ماه های حراج به استانبول بروید، لباس ها را با قیمت های بسیار مناسب تری می توانید بیابید.

هزینه تور استانبول

در صورتی که نخواهید خودتان به طور مستقیم بلیط هواپیما استانبول را خریداری کنید و رزرو هتل در استانبول را انجام دهید، می توانید تور استانبول خریداری کنید. تور استانبول هم به شکل هوایی وجود دارد و هم زمینی. طبیعی است که تور زمینی استانبول مقرون به صرفه تر از تور هوایی استانبول خواهد بود.

قیمت تور استانبول به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به تعداد شب های اقامت، ایرلاین، کیفیت و تعداد ستاره های هتل و… اشاره نمود. کمترین قیمت تور استانبول، برای 3 شب اقامت، حدود 2 میلیون تومان است. طبیعی است هر چه کیفیت هتل، ایرلاین و… بالاتر باشد، قیمت تور هم بیشتر خواهد شد.

قیمت تور زمینی استانبول نیز از حدو 1 میلیون و 200 هزار تومان برای 4 شب اقامت آغاز می گردد.

آیا سفر هوایی پیش رو دارید؟ پس حتما فرودگاه های استانبول را بشناسید و حتی بلیط هواپیما استانیول را هم می توانید با یک کلیک خریداری کنید.

در انتخاب و خرید تور استانبول، حسابی حواس تان را جمع کنید. ممکن است بسیاری از مراکز نامعتبر، اقدام به برگزاری تور استانبول نمایند. آنها با اعلام قیمت های پایین سعی در جذب مشتری دارند. اما در خوشبینانه ترین حالت، پایبند نبودن به تعهدات، اقامت در هتل های بسیار بی کیفیت و مواردی از این دست از سوی آنها دور از انتظار نیست.

با اضافه شدن امکان خرید تور، شما تور استانبول را نیز می توانید از وبلاگ نخبگان خریداری کنید. در صفحه تور استانبول وبلاگ نخبگان ، شما تورهای متفاوت با قیمت های مختلفی را مشاهده می کنید. در این صفحه با وجود گزینه های متنوع، شما می توانید انتخاب مناسب خود را داشته باشید. تفاوت در هتل، تعداد شب های اقامت و… باعث تفاوت قیمتی می شوند. شما با استفاده از فیلتر قیمتی در ستون کناری این صفحه، می توانید قیمت مناسب خود را برای تور استانبول بیابید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "راهنمای کامل هزینه سفر به استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل هزینه سفر به استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید