خبرنگاران خرید آنلاین از سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیکی صورت گیرد

به گزارش وبلاگ نخبگان، همدان- خبرنگاران- رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان از شهروندان خواست به منظور پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی در خریدهای آنلاین از سایت های دارای نماد الکترونیکی خرید اینترنتی انجام دهند.

خبرنگاران خرید آنلاین از سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیکی صورت گیرد

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ نخبگان بیان کرد: تماس های شهروندان با پلیس فتا بیانگر افزایش شمار تخلفات در خریدهای آنلاین و کلاهبرداری سودجویان در بستر فضای مجازی است.

وی افزود: به تازگی در پرونده ای که با شکایت خانم جوانی تشکیل شد مالباخته پس از مشاهده صفحه ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام که حاوی تصاویر لباس زنانه بود اقدام به خرید چند لباس می کند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: گرداننده این پیج درخواست واریز پول سپس تحویل کالا کرده بود که شاکیه با این موضوع موافقت کرده و 15 میلیون ریال به حساب او برای خرید پوشاک زنانه واریز کرد.

سرهنگ سرخوش نهاد بیان کرد: متهم پس از دریافت پول اقدام به مسدود کردن صفحه شاکیه کرده تا دیگر نتواند پیامی را برای او ارسال کند که این موضوع سب شکایت زن جوان و تشکیل پرونده و پیشگیری موضوع از سوی کارشناسان پلیس فتا شد.

وی گفت: با انجام یکسری کارهای فنی و به کارگیری شگردهای خاص پلیسی متهم که پسر 27 ساله ای بود شناسایی و دستگیر شد و تحقیقات پلیسی در زمینه کلاهبرداری او از این طریق همچنان ادامه دارد.

رییس پلیس فتا استان همدان گفت: بهترین راهکار برای پیشگیری از کلاهبرداری در خریدهای اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی، استفاده از سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیکی است یعنی باید به کانال ها و صفحه هایی که دارای پشتوانه سایتی هستند و مشخصات آنها در سایت معرفی شده برای خرید امن مراجعه کنند.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: همچنین باید از درگاه های پرداخت امن برای نقل و انتقال پول استفاده کرد و در این راستا برخی سایت ها نقش واسطه ای دارند یعنی خریدار پس از خرید کالا پول را به حساب این سایت واریز کرده و بعد از دریافت مرسوله و تایید آن از سوی مشتری، پول به حساب فروشنده واریز می شود.

وی بیان کرد: شیوه سوم خرید امن از فروشگاه های اینترنتی پرداخت پول در منزل است که بعد از دریافت مرسوله و اطمینان از سلامت کالا، پول به حساب فروشنده واریز یا به شخص تحویل دهنده کالا داده می شود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران خرید آنلاین از سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیکی صورت گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خرید آنلاین از سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیکی صورت گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید