بسته شدن قدیمی ترین پرستشگاه دنیا در ترکیه

به گزارش وبلاگ نخبگان، بازدید از گوبکلی تپه، که عنوان قدیمی ترین پرستشگاه زمین را یدک می کشد، طبق اعلام وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، تا انتها ماه دسامبر میسر نخواهد بود.

بسته شدن قدیمی ترین پرستشگاه دنیا در ترکیه

عملیات نوسازی و تعمیر در گوبکلی تپه که از مهم ترین جاذبه های تاریخی ترکیه و قدیمی ترین معبد دنیا محسوب می شود، بازدید از این مکان را از امروز تا 31 دسامبر متوقف کرد.

وزارت فرهنگ و گردشگری این کشور با انتشار بیانیه ای در این باره گفت، میخواهد دو سقف محافظ برای این مجموعه تاریخی بنا کند و برنامه هایی هم برای بازسازی این سازه دارد. در این بیانیه دلیل تعطیلی موقتی این مرکز را اتمام پروژه های عمرانی تا زمان معین شده و حفظ امنیت بازدیدکنندگان عنوان نموده است.

به گزارش حریت دیلی نیوز، گوبکلی تپه در جنوب شرقی آناتولی ترکیه و شمال شهر شانلی اورفا است و به عنوان قدیمی ترین معبد بر روی زمین شناخته می شود. باستان شناسان احتمال می دهند این جا مکانی برای پرستش ستاره شعرای یمانی بوده باشد. به گفته دانشمندان، ستاره شعرای یمانی تا سال 9300 قبل از میلاد در پایین ترین حد افق بوده و تاثیر به سزایی بر مردم باستان داشته است.

این معبد اولین بار در سال 1995 به وسیله تیم پژوهشی متشکل از دانشمندان اهل استانبول و شیکاگو کشف شد. در منطقه تپه گوبکلی 20 تپه باستانی کشف شده که قدمت کهن ترین آن ها به 11 هزار و 600 سال پیش بازمی شود.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "بسته شدن قدیمی ترین پرستشگاه دنیا در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته شدن قدیمی ترین پرستشگاه دنیا در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید