برنامه ریزی دانشگاه الزهرا (س) برای داشتن سهمی موثر در آموزش دختران ، فرصتی برای افزایش توانایی های بانوان فراهم شد

به گزارش وبلاگ نخبگان، رییس دانشگاه الزهرا (س) درباره برنامه ریزی های این دانشگاه در جهت افزایش توانمندی های دختران و بانوان و همچنین نشان دادن موفقیت های آنان شرح داد.

برنامه ریزی دانشگاه الزهرا (س) برای داشتن سهمی موثر در آموزش دختران ، فرصتی برای افزایش توانایی های بانوان فراهم شد

مهناز ملانظری رییس دانشگاه الزهرا (س) در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه وبلاگ نخبگان در پاسخ به این سوال که این دانشگاه چقدر توانسته به عنوان یکی از دانشگاه های تک جنسیتی کشور در نشان دادن توانایی ها و موفقیت بانوان نقش داشته باشد، گفت: دانشگاه الزهرا (س) به عنوان تنها دانشگاه جامع تک جنسیتی بیش از 50 سال قدمت دارد و طی این سال ها تمام کوشش خود را برای این موضوع انجام داده است.

رییس دانشگاه الزهرا (س) ادامه داد: در سال های اخیر جلسات تخصصی، کرسی های ترویجی و همایش های مختلفی را به وسیله پژوهشکده و گروه مطالعات زنان به صورت خاص انجام دادیم که محور عمده آن ها مربوط به چالش های مطرح در حوزه زنان بوده است.

وی با اشاره به این محور ها گفت: از جمله این محور ها می توان چالش های مطرح در حوزه مسائل ورزشی بانوان، قوانین مرتبط با زنان، زنان و سلامت خانواده و کلیه نکاتی که به آنالیز و تحلیل شاخص های زنان در تراز انقلاب اسلامی می پردازد، موفقیت ها و عدم موفقیت های آن ها را نام برد.

ملانظری با بیان اینکه این دانشگاه حدود 10 هزار دانشجو دارد و سالانه بیش از 3 هزار دانشجوی جدید پذیرش می نماید، مطرح کرد: با صندلی دانشگاه الزهرا (س) فرصتی است که بانوان با ورود به این دانشگاه بتوانند توانمندی های خود را بالا ببرند و در حوزه فعالیت های اجتماعی بیش از پیش موثر، حضور پیدا نمایند.

رییس دانشگاه الزهرا (س) درباره برنامه های آینده خود بیان نمود: بعنوان یک دانشگاه جامع علاوه بر برنامه های آموزشی و پژوهشی که طی برنامه ریزی های برنامه راهبردی پیش بینی کردیم و تماما در برنامه راهبردی دانشگاه ذکر شده است؛ جدی ترین موضوع، بحث توجه به شناساندن بهتر دانشگاه الزهرا (س) و برندسازی است که قصد داریم این دانشگاه بعنوان تنها دانشگاه جامع دختران بتواند در ارتباطات ملی، بین المللی و به خصوص در بحث ارتباطات منطقه ای خود را پیدا کند و اثرگذار باشد و همچنین سهم موثری در آموزش دختران و بانوان داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "برنامه ریزی دانشگاه الزهرا (س) برای داشتن سهمی موثر در آموزش دختران ، فرصتی برای افزایش توانایی های بانوان فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی دانشگاه الزهرا (س) برای داشتن سهمی موثر در آموزش دختران ، فرصتی برای افزایش توانایی های بانوان فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید