اسپورتیج هیبریدی 2023 چه مشخصاتی دارد؟

به گزارش وبلاگ نخبگان، کمپانی کره ای کیا می گوید که اسپورتیج هیبریدی نسخه 2023 به پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ، موتور برقی 44 کیلووات و مجموعه باتری لیتیوم-یون به ظرفیت 1.5 کیلووات مجهز خواهد بود. پیشرانه هایی که در نهایت قدرت خودرو را به 226 اسب بخار می رسانند.

اسپورتیج هیبریدی 2023 چه مشخصاتی دارد؟

وبلاگ نخبگان| ماه های گذشته بود که نسل پنجم اسپورتیج از سوی کمپانی کیا معرفی گردید. حالا این خودروساز کره ای مدل هیبریدی اسپورتیج نسخه 2023 را رونمایی نموده است. طبق اعلام کیا، اسپورتیج هیبریدی دارای قوای محرکه ای مشابه توسان هیبریدی است.

به گزارش وبلاگ نخبگان؛ کیا پیش از این اسپورتیج بنزینی 2023 با پیشرانه 2.5 لیتری را معرفی نموده بود، اما اکنون نوبت به نسخه هیبریدی اسپورتیج رسیده است. براساس گزارش ها این مدل از اسپورتیج سه روز قبل در نمایشگاه خودرو لوس آنجلس رونمایی شد.

براساس برنامه ریزی کمپانی کیا قرار است که اسپورتیج هیبریدی نسخه 2023 از ابتدای سال آینده وارد خط فراوری گردد و نخستین اسپورتیج های هیبریدی ژانویه 2022 به دست متقاضیان برسد.

خودروساز کره ای هنوز قیمت نسخه هیبریدی اسپورتیج را اعلام ننموده است، اما کارشناسان حوزه خودرو پیش بینی می نمایند که قیمت پایه این محصول از 30 هزار دلار آغاز گردد.

کمپانی کره ای کیا می گوید که اسپورتیج هیبریدی نسخه 2023 به پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ، موتور برقی 44 کیلووات و مجموعه باتری لیتیوم-یون به ظرفیت 1.5 کیلووات مجهز خواهد بود. پیشرانه هایی که در نهایت قدرت خودرو را به 226 اسب بخار می رسانند.

آنالیز ها نشان می دهد که قدرت به وسیله جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک در اختیار اسپورتیج هیبریدی قرار می گیرد.

کیا مدعی است که قدرت اسپورتیج هیبریدی نسبت به نسخه بنزینی 39 واحد افزایش یافته است.

بعلاوه مجموعه پیشرانه اسپورتیج هیبریدی با یک گیربکس استاندارد شش سرعته اتوماتیک همراه است که بسته به تریم، گیربکس جلو یا چهار چرخ متحرک قابل انتخاب است. مدل پایه LX به صورت استاندارد دیفرانسیل-جلو عرضه می گردد، اما سیستم چهارچرخ محرک دائم کیا را می توان انتخاب کرد که از دیفرانسیل قفل مرکزی برای توزیع یکنواخت نیرو استفاده می نماید.

در همین حال، مدل های EX و SX-Prestige به صورت استاندارد از این سیستم بهره می برند و احتیاج به سفارش دادن آن ها نیست.

کیا بعلاوه ادعا می نماید که ظرفیت یدک کشی اسپورتیج هیبریدی 2000 پوند 907 کیلوگرم است.

علاوه بر این اسپورتیج هیبرید 2023 حدود 7.1 اینچ طویل تر از نسخه قبلی شده و فاصله بین دو محور آن نیز 3.4 اینچ افزایش پیدا نموده است.

براساس اعلام کیا، امکانات نسخه بنزینی و هیبریدی اسپورتیج مشترک است؛ بنابراین در نسخه هیبریدی امکاناتی همانند نمایشگر لمسی 12.3 اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو بی سیم، صفحه پشت آمپر دیجیتال با ابعاد 12.3 اینچ، شارژ بی سیم تلفن همراه و سیستم صوتی هارمن کاردون وجود خواهد داشت.

در خصوص امکانات ایمنی این محصول نیز گفته می گردد که هشت ویژگی ایمنی فعال وجود دارد. از جمله این امکانات می توان به ترمز اضطراری اتوماتیک، دستیار حرکت بین خطوط، یاری نور بالا، مانیتورینگ نقطه کور، کروز کنترل هوشمند مبتنی بر ناوبری و دستیار رانندگی اشاره نمود.

بعلاوه کیا یک دوربین 360 درجه با نمای سه بعدی را نیز در اسپورتیج هیبریدی نسخه 2023 ارائه خواهد داد.

طبق برنامه ریزی این کمپانی خودروسازی کره ای، اسپورتیج هیبریدی نسخه 2023 در سه تیپ ال ایکس، ای ایکس و SX-Prestige روانه بازار می گردد.

منبع: فرادید

به "اسپورتیج هیبریدی 2023 چه مشخصاتی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپورتیج هیبریدی 2023 چه مشخصاتی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید