از این 11 اشتباه در هاوایی اجتناب کنید

به گزارش وبلاگ نخبگان، اگر نمی خواهید در هاوایی اشتباهی جبران ناپذیر دچار شوید، باید بعضی نکات را رعایت کنید.

از این 11 اشتباه در هاوایی اجتناب کنید

هاوایی مجموعه ای از جزیره های بهشتی در آب های آمریکا است که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند. در سفر به هاوایی نکاتی وجود دارد که حتما باید رعایت کنید. در ادامه به 11 موردی اشاره نموده ایم که در سفر بعدی خود به هاوایی باید از آن ها اجتناب کنید تا بتوانید برترین و امن ترین سفر را به این سرزمین بهشتی داشته باشید.

به مردمان محلی یا دیگر بازدیدنمایندگان نگویید که اهل کشور آمریکا هستید

اگر از شما پرسیدند که اهل کجا هستید، نگویید که اهل آمریکا هستید. هاوایی از سال 1959 تا به امروز یکی از ایالات های آمریکا به شمار می رود. این استان پنجاهمین استان در این کشور است. احتمالا باید نام سریال ماموریت در هاوایی (Hawaii Five-0) را شنیده باشید. اگر کسی از شما پرسید که اهل کجا هستید و اهل آمریکا بودید، نیازی نیست نام آمریکا را ببرید، فقط کافی است به شهر یا استانی که در آن زندگی می کنید، اشاره کنید

هیچگونه وسایل ارزشمند را داخل ماشین خود جای نگذارید

درست است که هاوایی از لحاظ جرایم خشونت آمیز، از خیلی استان های دیگر کشور آمریکا امن تر است، ولی این استان بیشترین آمار دزدی از ملک و خودروی شخصی را دارد. روش های آسانی برای شناسایی اتومبیل های اجاره ای در هاوایی وجود دارد و بیشتر مردم محلی می دانند چگونه این کار را انجام دهند. هنگامی که ماشین خود را پارک می کنید، هیچگونه اشیای ارزشمند را در هیچ نقطه ای از ماشین جای نگذارید. حتی صندوق عقب ماشین هم از دست دزدان هاوایی در امان نمی ماند.

تمام وقت خود را در محل اقامت خود تلف نکنید

هاوایی دارای برترین سواحل در دنیا است، اما علاوه بر این سواحل زیبا، تماشای های زیادی نیز دارد. تمام جزایر هاوایی فوق العاده هستند و هرکدام زیبایی های خاص خود را دارند. از هتل یا محل اقامت خود خارج شوید و به تماشا این جزیره ها بروید. جدا از این شگفتی های طبیعی خارق العاده که با آن ها روبرو می شوید، تفریحات زیادی نیز برای انجام دادن در هاوایی وجود دارد که از انجام دادن آن ها هرگز پشیمان نخواهید شد.

تنها شنا نکنید

با شنیدن آمار مرگ کسانی که تنها در حال شنا کردن در هاوایی بوده اند، مطمئنا شگفت زده خواهید شد. دو علت اصلی مرگ و میر برای کسانی که تنها شنا می نمایند، وجود دارد که اولی غرق شدن و دومی حمله کوسه است. چرا این افراد مُردند؟ برای اینکه هیچ کس برای یاری پیش آن ها نبود. برترین توصیه ما این است که تنها در سواحلی که غریق نجات است و محافظت شده هستند، شنا کنید یا از تورهای غواصی بهره ببرید.

تمام روز اول خود را زیر آفتاب سپری نکنید

دراز کشیدن زیر آفتاب هاوایی در روز اول بسیار وسوسه نماینده است، ولی این کار، اشتباهی است که در طول سفر خود از آن پشیمان خواهید شد. آفتاب هاوایی بسیار سوزان است و خیلی راحت می تواند پوست شما را آفتاب سوخته کند. اگر تصمیم دارید که در زیر آفتاب هاوایی وقت بگذرانید، حتما از ضد آفتاب زیاد بهره ببرید.

انعام دادن را نباید فراموش کنید

هاوایی جایی گران برای زندگی است. مردمی که در شرکت های خدماتی کار می نمایند، تکیه اقتصادی بر انعامی که از افراد می گیرند، دارند. این قانون نه تنها شامل گارسون رستوران، دربان هتل و کارکنان هتل است، بلکه شامل تورلیدرها نیز می گردد.

الکی بوق نزنید

اگر شما اهل یکی از شهرهای اصلی آمریکا هستید، باید دست به بوق زدن تان خیلی خوب باشد. شما در شهرهای بزرگ حتی برای ماشینی که به محض سبز شدن چراغ قرمز حرکت نمی نماید نیز بوق می زنید.در هاوایی، اگر به غیر از موارد اورژانسی مانند اجتناب از وقوع تصادف از بوق بهره ببرید، با واکنش بسیار تند و زننده دیگر رانندگان، خصوصا خارج از هونولولو روبرو خواهید شد. پس آرام رانندگی کنید و از بوق زدن الکی اجتناب کنید.

با خود سنگ یا شن به خانه نبرید

بردن سنگ های آتشفشانی کوچک سیاه، سبز، قرمز یا شن سفید به خانه بسیار وسوسه انگیز است، ولی ما به شما توصیه می کنیم که این کار را انجام ندهید. بعضی معتقد هستند که اینکار بدشانسی می آورد و سالانه جعبه های زیادی از این سنگ ها به پارک ملی کوه های آتشفشانی هاوایی، از مردمی که به این موضوع اعتقاد دارند، بازگردانده می گردد. در واقع برداشتن هر چیزی از این پارک ملی خلاف قانون است. به علاوه، شن در هاوایی منبعی بی خاتمه نیست. از تماشا هرگونه سنگ آتشفشانی یا شن های رنگی لذت ببرید و از بردن آن ها با خود اجتناب کنید.

نزدیک فوک ها و لاک پشت های سبز دریایی هاوایی نشوید

سواحل زیادی وجود دارد که شما دوست دارید به هوای تماشا فوک های دریایی یا لاک پشت های سبز دریایی به آنجا بروید. اگر به تماشا این سواحل رفتید، به این موجودات دریایی نزدیک نشوید. حتی اگر داخل دریا بودید و آن ها را دیدید، به آن ها نزدیک نشوید. فوک های طوسی هاوایی به کثیف بودن شناخته می شوند، درست است که لاک پشت های دریایی بسیار مطیع هستند، ولی این را در فکر تان داشته باشید که این دو موجود گونه های خطرناک و کثیفی هستند.

تنها با تماشا وایکیکی (Waikiki) خیال نکنید که تمام هاوایی را دیده اید

بیشتر بازدیدنمایندگانی که به هاوایی سفر می نمایند، یک هفته را در وایکیکی می گذرانند و به ندرت از هتل یا محل اقامت خود به غیر از زمان های خرید و غذا خوردن خارج می شوند. حتی اگر تور، شما را به جزیره اوآهو (Oahu) می برد، از وایکیکی فاصله بگیرید و به تماشا باقی جزایر بروید. این جزیره بسیار زیبا است و دارای تفریحات زیادی است که بیشترشان مجانی هستند.

با کفش وارد هیچ خانه ای نشوید

هاوایی به علت جمعیت کثیری که از آسیایی ها دارد، رسم و رسوم زیادی از آن ها را نیز تبعیت می نماید. یکی از این رسم ها این است که باید قبل از داخل شدن به خانه کسی، کفش هایتان را از پای خود در بیاورید. تنها در مواردی که خود صاحبخانه به شما گفت که عیبی ندارد که کفش های خود را در نیاورید، می توانید با کفش وارد خانه شوید، در غیراین صورت آماده باشید که کفش های خود را از پای خود دربیاورید. اگر در هاوایی یک آپارتمان برای اقامت خود اجاره کردید، تعجب نکنید اگر علامتی جلوی در پیدا کردید که از شما درخواست نموده که کفش هایتان را پیش از ورود به خانه دربیاورید.

منبع: کجارو / tripsavvy

به "از این 11 اشتباه در هاوایی اجتناب کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از این 11 اشتباه در هاوایی اجتناب کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید