احداث همزمان چهار پارک اقتصاد دیجیتال در کشور

به گزارش وبلاگ نخبگان، خبرنگاران/سمنان مشاور وزیر و رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات از در حال ساخت بودن چهار پارک اقتصاد دیجیتال در سطح کشور اطلاع داد.

احداث همزمان چهار پارک اقتصاد دیجیتال در کشور

محمدصدیق دامغانی زاده مشاور وزیر و رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در نشست آنالیز احداث پارک اقتصاد دیجیتال سمنان وعده داد: پروژه پارک اقتصاد دیجیتال سمنان در دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد .

وی با بیان اینکه مهمترین چالش ما این است که در این پارک چه کار می خواهیم بکنیم اضافه نمود: اینکه تجهیزات خریداری گردد ولی بعد از افتتاح، درب پارک بسته گردد یک فاجعه محسوب می گردد.

مشاور وزیر و رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات ادامه داد: برنامه ریزی عملیاتی برای تداوم فعالیت این پارک در آینده یکی از چالش های جدی وزارت ارتباطات محسوب می گردد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چهار پروژه پارک اقتصاد دیجیتال در سطحدکشور در دست اجراست اعلام کرد: فراوری محتوای فرهنگی و توسعه نقش فناوری اطلاعات در کشاورزی و فراوری مواد غذایی از جمله رویکردهای مهمی است که در این پروژه ها دنبال می گردد.

دامغانی زاده با بیان اینکه توسعه کشاورزی در استان های کم آب، از دیگر اولویت های محوری در این پروژه هاست اظهار کرد: فراوری و صادرات محتوای فرهنگی که می توان از آن هم ثروت آفرینی کرد و هم اقتدار کشور را در دنیا نمایش داد از دیگر اهدافی است که در فعالیت این پارک ها دنبال می گردد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان نیز گفت: فراوری و صادرات فرهنگی به عنوان پیشران در غنای فعالیت پارک اقتصاد دیجیتال از اهمیت ویژه ای برخوردار است

فاطمه منصوری در جلسه پارک اقتصاد دیجیتال سمنان با بیان اینکه با هم افزایی و همکاری دستگاه های مرتبط به زودی در ایام دهه مبارک فجر پارک اقتصاد دیجیتال سمنان افتتاح می گردد، اظهار کرد: با بهره برداری از این پارک شاهد رشد و توسعه مشاغل در حوزه فناوری اطلاعات و تکنولوژی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حضور و گسترش مشاغل و مهارت های حوزه فناوری اطلاعات بیش ازپیش در جامعه نمایان شده است، اضافه نمود: استان سمنان ظرفیت های قابل توجهی در بخش گردشگری و فناوری اطلاعات برای رونق اشتغال دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با بیان اینکه بهره گیری از نخبگان و افراد دارای مهارت برای راه اندازی این پارک در دستور کار نهاده شد، توضیح داد: در پارک های مالی دیجیتال، جهاد دانشگاهی، بنیاد نخبگان و فنی حرفه ای برای هم افزایی ظرفیت های مشترک در این عرصه پای کار آمدند و اکنون این پارک به کانونی برای آموزش های مشترک تبدیل شده است.

منصوری اعلام کرد: در مجموعه فنی و حرفه ای برای آموزش های با کیفیت در برخی موارد قادر به شناسایی و به کارگیری اساتید مجرب نبودیم که با راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال سمنان این مشکل برطرف خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه مراکز نوآوری در واحدهای فراوریی سمنان و شاهرود در حال شکل گیری است، افزود: با برنامه ریزی های اجرا شده امیدواریم تا دهه فجر شاهد افتتاح این مجموعه باشیم و این افتتاح سرآغازی برای موفقیت های بعدی باشد.

نتهای پیغام

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "احداث همزمان چهار پارک اقتصاد دیجیتال در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث همزمان چهار پارک اقتصاد دیجیتال در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید